جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت: ۱۰۰ هزار شغل سال گذشته در حوزه فناوری ایجاد شد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل در خوزه فناوری در کشور ایجاد شد.

جواد آذری جهرمی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح های وزارت ارتباطات در اهواز اظهار کرد: توسعه ICT رشد فزاینده ای طی سال های اخیر داشت که البته مطالعات آن طی ۱۲ سال انجام شده بود. یکی از خدمات مهمی که در دولت یازدهم صورت گرفته و آغاز شد همین شروع مراحل شبکه ملی فناوری اطلاعات بود.

وی افزود: همزمان با شرایط نامساعدی که خوزستانی ها با آن مواجه بودند و قطعی برق هم پیش آمد با وزیر به بوشهر رفتیم که استاندار بوشهر خطاب به وزیر گفت فیبر نوری شهر جم به خاطر سیل و بارندگی شدید قطع شده بود و در انتهای گلایه ها گفتند به یک هزار سال قبل برگشته و داریم با دود به همشهری ها اطلاعات می دهیم. خطاب به استاندار گفتم نبود اینترنت به چهار سال قبل برمی گردد نه یک هزار سال چون این خدمات طی چهار سال قبل ارائه شده است.

جهرمی بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات تولید محتوای ملی و قیمت مناسب را برای مردم به ارمغان می آورد. تعرفه نصف را برای استفاده از محتوای شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات توسط اپراتورها تهیه شده است. در برخی زمینه ها رشد ۳۰۰ درصدی را تجربه کردیم که برای تولیدکنندگان محتوا بازار کار فراهم کرده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: ۱۰۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در این حوزه برای کشور ایجاد شد مدیون زحماتی بود که تحت مدیریت و رهبری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری همه محقق شد.

جهرمی با اشاره به اینکه استان خوزستان دارای یک موقعیت سوق الجیشی برای ما است، گفت: ارتباطات بین الملل کشور عراق از طریق کشور ترکیه انجام می شود که ما دنبال رقابت برای ورود به بازار کشور عراق هستیم. سعی می شود تا بازار کشور عراق را از طریق مرز فاو تأمین کرده و بازاری برای محتوای داخلی خود در کشور عراق فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: اگر کسی بخواهد از عراق برای تولید محتوا به خوزستان بیاید اول به فرانکفورت، بعد تهران و در نهایت به خوزستان می آید که در حال حاضر این فاصله ها را برداشتیم.

جهرمی بیان کرد: استقرار شبکه ملی IP از فروردین ماه سال جاری در ۳۵ نقطه کشور از جمله اهواز انجام و واگذاری های آن به اپراتورها نیز صورت گرفته و قیمت اتصال به شبکه ملی اطلاعات را بسیار کاهش داده است. این کمک بسیار بزرگی برای هموارسازی مسیر برای تولید محتوا در استان فراهم شده است.

منبع : مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *