جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


محدودیت دسترسی به واتس اپ در برزیل

دسامبر سال گذشته واتس‌اَپ به دستور دادگاه محلی به مدت 48 ساعت فیلتر شد. دلیل این کار عدم ارائه اطلاعات از سوی مدیران اپلیکیشن درباره یک قاچاقچی بود.
محدودیت دسترسی به واتس اپ در برزیل
سپس دادگاه عالی دستور رفع مسدودیت را صادر کرد و واتس‌اَپ مجدداً در برزیل قابل‌استفاده شد.


اما این هفته واتس‌اَپ دوباره به مدت ۷۲ ساعت مسدود شد تا کمپانی اطلاعات مربوط به یک قاچاقچی را به دادگاه ارائه کند و بر اساس دستور رسمی به دلیل عدم بازخوانی پیام‌های مظنون، اپراتورهای مخابراتی با ایجاد اخلال این اپلیکیشن محبوب را در برزیل مسدود کردند.

در ماه مارس امسال اتفاقی مشابه در آمریکا رخ داد و دادگاه نتوانست به اطلاعات یک مظنون دسترسی پیدا کند چراکه واتس‌اَپ مانع از استراق سمع پیام‌ها توسط وزارت دادگستری آمریکا شد.

اما اپراتورهای مخابراتی برسیل از مسدود شدن واتس‌اَپ بسیار خوشحال هستند چراکه بیش از ۱۰۰ میلیون برزیلی با واتس‌اَپ کار می‌کنند و ارسال پیامک و تماس تلفنی از طریق واتس‌اَپ انجام می‌دهند و عملاً با این کار مانع سودهای سرشار اپراتورهای مخابراتی شده‌اند و آنچه درباره رأی دادگاه مظنونان و قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور مطرح می‌شود، پوششی است تا مانع از ضرر و زیان بیشتر اپراتورها شوند.

اپراتورها سرویس VOIP را در برزیل غیرقانونی می‌دانند و حتی دستور بازداشت مارسل مونتالوائو، مدیر فیس‌بوک در برزیل را در ماه مارس گرفتند تا فشارها بر این کمپانی بیشتر شود.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *