جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


محافظت از شبکه های کوچک کامپیوتری

کمپانی امنیتی بیت دفندر از دستگاه Bitdefender BOX برای محافظت از شبکه‌ های کوچک و خانگی رونمایی کرد. این دستگاه با کنترل ترافیک کاربران در واقع یک فایروال سخت افزاری است که به عنوان سدی در برابر تهدیدات امنیتی عمل خواهد کرد.

bitdefender box

باکس می‌تواند علاوه بر قرارگیری در کنار روتر اصلی و اتصال به یکی از پورت‌ها، خود نیز به عنوان روتری مستقل عمل نماید.

این دستگاه دارای یک میکروپردازنده تک هسته ای 400 مگاهرتزی MIPS، فلش مموری 16 مگابایتی، 64 مگابایت رم و دو پورت 10/100 اترنت به همراه چیپست وایرلس پشتیبانی کننده از سرعت 150Mbps می‌باشد.

بوگدان بوتزاتو یکی از آنالیزورهای امنیتی بیت دفندر در مورد نوع عملکرد این دستگاه می‌گوید: “باکس با قرارگیری در میان کامپیوتر و روتر به اسکن و کنترل شبکه می‌پردازد و به گونه ای طراحی شده که بر سرعت اینترنت تأثیری ندارد.”

اما هنگامی که از باکس به عنوان روتر تأمین کننده اینترنت نیز استفاده شود، به طور طبیعی قادر به تأمین کیفیت و برخی عملکردهای روترهای پیشرفته خانگی نیست. با این حال با ایجاد یک لایه امنیتی که در روترهای امروز بازار یافت نمی‌شود، از شما در برابر حمله‌ها محافظت می‌کند.

باکس 199 دلار قیمت دارد که علاوه بر قیمت خود دستگاه، هزینه یک سال اشتراک سرویس‌های بیت دفندر نیز می‌باشد. کاربران باید هر ساله 99 دلار دیگر به ازای استفاده از خدمات این شرکت پرداخت کنند. باکس قرار است از ماه ژانویه سال 2015 به بازار راه پیدا کند.

در دنیای امروز تنها کامپیوترها به اینترنت متصل نمی‌شوند و در حال حاضر تلویزیون‌ها، کنسول‌ها، مدیاسنترها، دوربین‌های مدابسته، ترموستات‌ها و بسیاری از لوازم هوشمند خانگی در حال رد و بدل اطلاعات در اینترنت هستند. بنابراین وجود چنین سیستمی می‌تواند امنیت و مهم تر از آن حریم خصوصی شما را تا حد بسیار بالایی حفظ کند.

بیت دفندر نرم افزارهای ویندوز، مک، iOS و اندرویدی را نیز برای باکس طراحی کرده که علاوه بر کنترل و تنظیم دستگاه، جهت هشدارهای مربوط به وصله‌های امنیتی جدید و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتی اگر از باکس دور باشید، امکان اتصال به آن با استفاده از وی‌پی‎ان نیز پیش‌بینی شده تا در هر نقطه از دنیا و بر پایه کلود ارتباط امنی را مهیا کند.

قیمت 199 دلار باکس شاید اندکی گران قیمت باشد، اما بوتزاتو می‌گوید که وجود باکس بدین معناست که نیازی به خرید جداگانه آنتی ویروس نیست و علاوه بر آن باکس قادر است از تمامی دستگاه‌های متصل به اینترنت محافظت کند.

منبع : pcworld

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *