جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


متوقف شدن مخوف ترین بازار سیاه در Dark Web

AlphaBay یکی از بزرگترین فروشگاه های دارک وب بوده که به فروش دارو، مواد مخدر، ابزار هک، نرم افزار های مخرب، اطلاعات دزدیده شده، اسلحه و دیگر کالاهای غیر قانونی میپرداخت که توسط مقامات بین المللی متوقف شد. Ross Ulbricht موسس AlphaBay، پس از خروج از Silk Road، این فروشگاه را در سال 2014 با فروش مواد مخدر، اسلحه و سایت های غیر اخلاقی آغاز کرد.

بازار AlphaBay، در روز سه شنبه، 4 جولای به طور اسرار آمیزی تعطیل شد و این موضوع باعث شد تا خریداران داروهای آنلاین، به دلیل آنکه مبلغ برخی از خرید هایی خود را پرداخت کرده اما محصولی دریافت نکرده اند، از تعطیلی این فروشگاه وحشت زده شوند. برخی نیز بر این باورند که تعطیل شدن این فروشگاه نمایشی برای کلاهبرداری است و صاحبان آن پس از دریافت پول از مشتریان فرار کرده اند. اما مجله ی وال استریت، بیان کرد که متوقف شدن این فروشگاه توسط مقامات ایالات متحده، کانادا و تایلند صورت گرفته است و پس از چندین حمله موفق شدند تا Alexandre Cazes، اپراتور AlphaBay را دستگیر کنند. طبق گزارشات Alexandre Cazes یک شهروند 26 ساله ی کانادایی است که در تایلند دستگیر شده است. پلیس پس از دستگیری او اموالش، که شامل 4 لامبورگینی و 3 خانه به ارزش400 میلیون بات (11.7 میلیون دلار) بوده را متوقف کرده است. Cazes در انتظار انتقال به ایالات متحده بود که در روز چهارشنبه، نگهبان متوجه شد که او خود را با حوله به دار آویخته است. Cazes به عنوان برنامه نویس کامپیوتر در این فروشگاه کار کرده است و دارای یک همسر تایلندی بود. او همچنین به مدت 8 سال به دلیل قاچاق مواد مخدر در زندان ایالات متحده بوده است.

این پرونده هنوز در حال بررسی است و پلیس همچنان نگران این مسئله است که شاید افراد دیگری نیز در ارتباط با این پرونده وجود دارند و همچنان شناسایی نشده و آزاد هستند. این نگرانی در حالی ادامه پیدا می کند که به ظن پلیس، این افراد قادر هستند تا مجددا این وب سایت را راه اندازی نمایند. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. در این میان برخی معتقدند که Cazes مدیر واقعی این فروشگاه بوده و دستگیری او، AlphaBay را به کلی از هم پاشیده است.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *