جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مترجم مایکروسافت جلوتر از گوگل

ترجمه متن از یک زبان به زبان دیگر کار چندان سختی نیست و تنها با یک جست و جوی ساده در وب، با انبوهی از نرم افزارهای مترجم مواجه خواهید شد که هر کدام می توانند این کار را در کمترین زمان ممکن برایتان انجام دهند.

مترجم مایکروسافت جلوتر از گوگل

اما کمتر اپلیکیشنی را می توان یافت که از قابلیت ترجمه تصاویر برخوردار باشد و بتواند متون درج شده بر روی یک تصویر را برایتان ترجمه کند. البته چند سالیست که شرکت گوگل، این ویژگی را در مترجم خود موسوم به Google Translate گنجانده است. با تک شات همراه باشید.

این قابلیت در مترجم گوگل به نام Word Lens شناخته می شود و به کاربران این امکان را می دهد تا تصاویری را که در آن متونی از زبان های سایر کشورهای جهان درج شده است، اسکن کرده و معادل و ترجمه آن را به زبان دلخواه بیابند.

 

حال جدیدترین خبرها حاکی از این است که مایکروسافت نیز به تبعیت از گوگل، اپلیکیشن مترجم خود را به این قابلیت مجهز کرده است. این ابرکمپانی نرم افزاری جهان، به تازگی بروزرسانی جدیدی را برای این اپلیکیشن ارایه کرده است که بر اساس آن، قادر خواهد بود متون درج شده در تصاویر را به سایر زبان ها ترجمه کند.

 

نحوه استفاده از این قابلیت نیز بسیار شبیه به آن چیزیست که در مترجم گوگل مورد استفاده قرار می گرفت به طوری که کاربر می بایست دوربین خود را بر روی متن مورد نظر نگه داشته تا ترجمه متون، همانند آن چه که در تصویر زیر می بینید به نمایش درآید.

 

در حال حاضر، اپلیکیشن مترجم مایکروسافت از 21 زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند و به گونه ای طراحی شده است که به صورت خودکار، زبان متن مورد نظر را تشخیص و آن را به زبان های دلخواه ترجمه می کند.

 

گفتنی است تنها کسانی می توانند از این قابلیت استفاده کنند که گوشی آن ها به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی مارشمالو آپدیت شده باشد. هم اکنون این نسخه تنها بر روی 4.6 درصد از مجموع دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید نصب شده و به نظر می رسد که علاقه مندان به این ویژگی، می بایست تا دریافت این بروزرسانی کمی صبر به خرج دهند.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *