جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مترجم آنی اسکایپ مایکروسافت

پیام رسان فوری و پلتفرم برقراری تماس ویدئویی یعنی اسکایپ در جدیدترین تغییرات، ابزاری را در نسخه ویژه رایانه‌های ویندوزی ادغام کرده است که بدون نیاز به دانلود برنامه جداگانه‌ای امکان ترجمه در قالب هفت زبان مختلف دنیا را فراهم‌ می‌کند. فرایند عرضه این به‌روزرسانی از اکتبر سال گذشته آغاز شده بود و امروز با موفقیت در تمامی جهان عرضه شد.

مترجم آنی اسکایپ مایکروسافت

مترجم آنی اسکایپ، ترجمه صوتی در قالب هفت زبان شامل ایتالیایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی و چینی را انجام می‌دهد.فرایند ترجمه پیام های متنی نیز به 50 زبان مختلف انجام می‌شود. اولین نسخه آزمایشی مترجم اسکایپ در سال 2014 شروع به کار کرد و مایکروسافت تا پیش از عرضه این قابلیت در ماه ژوئن سال گذشته، در حال بررسی این محصول بوده است.

منطق پشت این ایده، حذف سدی به نام زبان بوده تا امکان مکالمه افراد به زبان‌های مختلف فراهم شود. این تکنولوژی از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند و از همین رو هرچه زمان و تعداد کاربران استفاده کننده از این محصول افزایش یابد کیفیت بهتری را شاهد خواهیم بود.

مایکروسافت اعلام کرده از زمان عرضه این قابلیت شاهد افزایش 400 درصدی در تعداد برقراری تماس‌ها در هر روز بوده است. ترجمه فرانسوی به انگلیسی، محبوب‌ترین نوع ترجمه بوده اما تماس‌هایی از آلمان به غنا بیشترین تعداد استفاده از مترجم اسکایپ را در سطح تماس‌های بین‌المللی به خود اختصاص داده‌اند.

این نرم‌افزار از جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل مایکروسافت یعنی ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 8.1  و در نهایت ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند.

با به‌روزرسانی نرم‌افزار اسکایپ، یک کلید با علامت کره زمین را در قسمت پایین، سمت راست صفحه بازشده برنامه مشاهده خواهید کرد. با استفاده از این گزینه می‌توانید مکالمه با افرادی که هم زبان شما نیستند و البته زبان مورد استفاده آن‌ها در لیست زبان‌های پشتیبانی شده قرار دارد را آغاز کنید.

این قابلیت در حال حاضر تنها برای سیستم‌عامل ویندوز عرضه شده است اما مایکروسافت سخت در تلاش است تا مترجم هوشمند خود را برای پوشش زبان‌های بیشتر و البته امکان استفاده روی پلتفرم‌های دیگر بهینه‌سازی کند.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *