جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مایکروسافت : اصرار برای اجرای قابلیت «Cross Play» میان PS4 و Xbox One

شرکت مایکروسافت ظاهرا قصد ندارد به همین راحتی ها از قابلیت Cross Play میان دو کنسول نسل هشتم پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان دست نمی کشد.

 

مدت هاست که شرکت مایکروسافت به دنبال فراهم سازی قابلیت کراس پلی (کراس پلتفرم) میان دو کنسول نسل هشتم پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان است. در طرفی دیگر، شرکت ژاپنی سونی با این اقدام ردموندی ها شدیدا مخالف است و تن به پیشنهاد آن ها نمی دهد. به بیانی دیگر، سونی نمی خواهد که جامعه کاربری پلی استیشن نتورک را با جامعه ایکس باکس لایو یکپارچه و متحد کند و علت اصلی رد این پیشنهادها، سیاست های متفاوت هر دو شرکت در نحوه مدیریت شبکه های بازی و کاهش نظارت بر روی کاربران خود می داند. تا به امروز، بحث و جدال های گوناگونی میان کاربران دو کنسول Xbox One و PlayStation 4 در انجمن ها و فروم های معتبر دیده می شود که این بحث ها روز به روز داغ و داغ تر می شوند.

همان طور که اطلاع دارید، در حال حاضر کاربران کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در بخش چند نفره عناوین ویدیویی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. به عنوان مثال، کاربران کنسول پلی استیشنن ۴ تنها می توانند با سایر کاربران این کنسول به تجربه بخش چند نفره عناوین ویدیویی بپردازند. قابلیت Cross Play یا همان کراس پلتفرم این محدودیت را برمی دارد و به کاربران دو کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان می دهد که در بخش چند نفره عناوین ویدیویی، با یکدیگر بازی کنند و هیچ محدودیتی بین آن‌ ها نباشد.

در حال حاضر، مایکروسافت تمام تلاش خود را می کند که نه تنها دو پلتفرم رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ و ایکس باکس وان را یکپارچه کند؛ بلکه تمامی کنسول ها و پلتفرم ها را به یکدیگر نزدیک کند. ناگفته نماند در کنفرانس E3 امسال مایکروسافت شاهد رونمایی از قابلیت کراس پلی میان PC، نینتندو سوییج و Xbox One بودیم که در پی آن، برخی از عناوین ویدیویی از جمله عنوان محبوب راکت لیگ و Minecraft از قابلیت کراس پلی پشتیبانی کرده و هم اکنون کاربران سه پلتفرم نینتندو سوییچ، پی سی و Xbox One بدون هیچ محدودیتی قادر به تجربه بازی با یکدیگر هستند.

شرکت مایکروسافت بارها و بارها در گفت و گوهای متعدد از سونی درخواست کرده که پیشنهاد کراس پلی را قبول کند تا هرچه سریع تر اقدامات لازم صورت گیرد. متاسفانه شرکت سونی از همان ابتدا با این طرح مخالف بوده و هر بار با ارائه دلیل های غیر منطقی، این پیشنهاد همه پسند ردموندی ها را رد کرده است. با این وجود، مایکروسافت بازهم از پیشنهاد خود منصرف نمی شود چرا که چندی پیش آقای مایک یبارا (Mike Ybarra)، یکی از اعضای مهم ردموندی ها، در حساب کاربری رسمی شبکه اجتماعی توییتر خود اعلام کرد که بسیاری از بازیکنان خواستار قابلیت Cross Play هستند.

توییت ایشان به شرح زیر است:

اطلاعات ما نشان می دهد که بسیاری از مردم خواستار گسترش جامعه آماری بخش چند نفره عناوین ویدیویی و تجربه آن با سایر بازیکنان و کاربران دیگر کنسول ها هستند. مردم می خواهند با یکدیگر بازی کنند. [با بازیکنان سایر کنسول ها] این درخواست هرگز فراموش نخواهد شد.
به علاوه، آقای مایک یبارا اضافه کرد که مایکروسافت در حال مذاکره با شرکت سونی است و پس کسب رضایت مسئولین، با همکاری یکدیگر بر روی قابلیت کراس پلی بازی Minecraft مشغول به کار خواهند شد.

یبارا در ادامه تاکید کرد: امنیت کاربران به همان اندازه ای که برای سونی حائز اهمیت است، برای مایکروسافت نیز مهم است.

در حال حاضر، شرکت سونی هیچ واکنشی نسبت به توییت آقای مایک یبارا نشان نداده و باید منتظر پاسخ سونی باشیم. اگرچه می توان پیش بینی کرد که سونی همانند همیشه بازهم به درخواست مایکروسافت توجهی نکند و با ارائه دلیل های مختلف، اجازه فراهم سازی قابلیت کراس پلی را ندهد.

چندی پیش آقای جیم رایان (Jim Ryan) رسما پیشنهاد قابلیت کراس پلی میان دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ را رد کرد. وی علت اصلی عدم همکاری سونی و مایکروسافت در زمینه Cross Play را کاهش نظارت بر روی کاربران و امنیت آن ها دانست.

رایان در این خصوص عنوان کرد: ما در خصوص ساختار اصلی شبکه پلی استیشن نتورک مسئولیت داریم و باید از آن محافظت کنیم. همان طور که خودتان می دانید، افرادی زیادی در حال تجربه بازی Minecraft هستند. در میان بازیکنان، افراد کم سن و سال هم دیده می شود که ما در قابل استفاده آن ها از شبکه پلی استیشن نتورک وظایف روشنی داریم. حال اگر این افراد کم سن و سال به سایر شبکه ها [ایکس باکس لایو] دسترسی داشته باشند، امکان نظارت و کنترل آن ها به شدت کاهش می یابد. این چیزی است که ما باید به دقت به آن فکر کنیم.

آن طور که به نظر می رسد، این بحث تمامی ندارد و مایکروسافت تا زمانی که رضایت سونی را بدست نیاورد، دست بردار قابلیت کراس پلی نخواهد بود! در صورت انتشار خبرهای جدید در خصوص این قابلیت، رسانه کلیک شما را مطلع خواهد ساخت.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *