جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مایکروسافت و اتومبیل های خودران

یکی از مهم ترین موضوعاتی که این روزها در اخبار فناوری با آن مواجه می شویم، مربوط به خودروهای خودران یا بدون راننده می شود و این که بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری جهان مانند گوگل و اپل در تلاشند تا در این زمینه نیز با یکدیگر رقابت کنند.

مایکروسافت و اتومبیل های خودران

هفته گذشته در اخبار خواندیم که کمپانی گوگل رسماً از تصمیم خود برای تاسیس یک مرکز تحقیق و توسعه برای پژوهش در زمینه تکنولوژی خودروهای بدون راننده خبر داد. اما اکنون مایکروسافت هم تمایل خود را برای ورود به این عرصه اعلام کرده است.

بر اساس مطلبی که در این خصوص در وال استریت ژورنال منتشر شده است، مایکروسافت قصد ندارد خودروی خودرانی تولید کند، بلکه ردموندی ها بیشتر می خواهند در تولید فناوری های مربوط به آن با شرکت های خودروسازی همکاری کنند.

 

این غول نرم افزار جهان، هم چنین تایید کرده است که با چندین کمپانی خودروسازی مطرح صحبت هایی در این خصوص انجام داده تا شاید به زودی بتوانیم شاهد ساخت و تولید خودروهای خودران مجهز به فناوری های مایکروسافت در آینده نزدیک باشیم.

 

پگی جانسون، در کنفرانس تکنولوژی که این هفته برگزار شده بود اظهار داشت:

 

“مایکروسافت از شرکت های مختلف پرسیده که دقیقاً به دنبال چه فناوری هستند. با توجه به اینکه شما مدت زیادی در روز را در اتومبیل هستید، از آن چه انتظاری دارد؟ این که محل کار شما باشد؟ میز کار شما را در اختیارتان قرار دهد؟ ما از هر کدام پرسیدیم که دقیقا چه می خواهند و پاسخ هر کمپانی با کمپانی دیگر متفاوت بود.”

 

بنابراین ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما در آینده ای نه چندان دور رقابت بین خودروهای خودران شرکت های بزرگ فناوری جهان بسیار محتمل است.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *