جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مانیتور خمیده لنوو با تکنولوژی FreeSync

آیا فناوری تلویزیون‌ها و مانیتورهای خمیده نیز همانند تکنولوژی نه چندان قدیمی سه بعدی (3D)، یک موج زودگذر خواهد بود یا آینده بهتری را پیش رو خواهد داشت؟ ما که فکر می‌کنیم هنوز قضاوت در این مورد ادامه دارد و تاکنون نتیجه خاصی حاصل نشده است. اما با این وجود هر روز شرکت‌های بیشتری به سمت تولید این نوع نمایشگرها پیش می‌روند و اگر شما هم به دنبال خرید یک مانیتور خمیده هستید، در این صورت شاید محصول جدید AMD و لنوو بتواند نیاز شما را پاسخ دهد.

مانیتور خمیده لنوو با تکنولوژی FreeSync

روز جمعه، AMD اعلام کرد که لنوو اولین مانیتور خمیده خود را عرضه کرده است و این مانیتور از تکنولوژی FreeSync کمپانی AMD بهره می‌برد. نام این محصول جدید که در واقع یک مانیتور مخصوص گیم می‌باشد، Lenovo Y27f بوده و با وجود این که نام آن که هیچ نشانی از خمیده بودن در خود ندارد، دارای یک صفحه نمایش 27 اینچی خمیده است.

پیش از این، مانیتورهای گیمینگ لنوو از تکنولوژی G-Sync انویدیا استفاده می‌کردند که در واقع کارایی آن مشابه تکنولوژی FreeSync کمپانی AMD است. اگر با این تکنولوژی‌ها آشنایی ندارید، باید خدمتتان عرض کنیم که این فناوری‌ها به مانیتور امکان می‌دهد تا نرخ دوباره سازی (Refresh Rate) خود را با نرخ فریم (Frame Rate) بازی هماهنگ کند. مثلاً اگر مانیتور بر روی نرخ دوباره سازی 60 هرتز تنظیم شده باشد، در این صورت بازی نیز با نرخ 60 فریم در ثانیه اجرا خواهد شد.

مانیتور خمیده لنوو با تکنولوژی FreeSync 2

برخی اوقات اگر نرخ دوباره سازی مانیتور با نرخ فریم بازی هماهنگ نباشد، کاربر در هنگام اجرای بازی با لگ و تیک زدن تصویر روبرو خواهد شد. بنابراین، تکنولوژی‌های مذکور ارائه شده‌اند تا این مشکل را از ریشه حل کنند. اگر با این اوصاف، علاقه‌مند به خرید مانیتور Lenovo Y27f شده‌اید باید بگوییم قیمت این محصول 400 دلار است که نسبتاً منصفانه به نظر می‌رسد. تنها ایرادی که می‌توان به این مانیتور گرفت این است که دقت تصویری آن برابر 1080p یا به عبارتی فول اچ دی بوده و اگر می‌خواهید آینده‌نگری کرده و امکان اجرای بازی‌های 4K را نیز داشته باشید، در این صورت باید به فکر تهیه یک نمایشگر دیگر باشید.
منبعubergizmo

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *