جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


لیوان با قابلیت نمایش حروف و اعداد

علاوه بر تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و نوت‌بوک‌ها، غرفه‌های کمپانی بزرگ در نمایشگاه CES 2014 شامل کالاهای تبلیغاتی همچون لیوان‌ها و فنجان‌ها نیز بوده است. اما شاید مشاهده‌ی خبرنگاران فراوان در حاشیه‌ی لیوان به نمایش درآمده در غرفه‌ی محصولات اینتل کمی عجیب به‌نظر برسد.

 

smart mug

 

شاید مشاهده‌ی اعداد و نوشته‌های قابل تغییر و درخشان روی این لیوان تا حدودی پاسخ سوال را داده باشد. با استفاده از یک اپلیکیشن همراه، می‌توان اعداد، حروف و شکلک‌ های مختلفی را در رنگ‌های متنوع روی لیوان ایجاد کرد. علاوه بر این، اینتل نمونه‌ای از سرویس Nursery را به نمایش گذاشته است که می‌توان با استفاده از LED موجود روی لیوان، از علایم حیاتی نوزاد که توسط به‌کارگیری رایانه‌ی ادیسون مطلع شد.

این ایده هنوز در مرحله‌ی تولید به‌عنوان یک مدل مفهومی است ولی اینتل در نظر دارد تا با همکاری یک تولیدکننده‌ی ظروف چینی که در شهر جیانگ‌جینگ چین قرار دارد، این محصولات را به بازار عرضه کند. کارخانه‌ی مورد نظر سابقه‌ای 2000 ساله را در تولید محصولاتی چینی دارد، اما اخیرا مشکلات مالی گریبان‌گیر این کمپانی شده است

این محصولات کاربردهای مختلفی خواهند داشت که از جمله‌ی آن می‌توان به استفاده از این ظروف در رستوران‌ها اشاره کرد. برای مثال می‌توان نام نوشیدنی سفارش داده شده را روی لیوان نشان داد و پس از ارائه‌ی آن به مشتری، با استفاده از سنسورهای موجود، دمای نوشیدنی را در اختیار فرد مورد نظر قرار داد تا برای مثال قبل از سرد شدن بیش از حد چایی خود، آن را نوش جان کند.

منبع : engadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *