جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


لپ تاپ LG Gram 15

همانطور که می دانید LG یکی از شرکت های برتر در زمینه محصولات خانگی می باشد اما این شرکت تبحر چندانی در زمینه کامپیوتر از خود به نمایش نگذاشته است. این شرکت با عرضه LG Gram 14 در آمریکای شمالی خود را مطرح نماید. Gram 14 یکی از سبک ترین لپ تاپ های 13 اینچی جهان بود.

لپ تاپ LG Gram 15

اکنون ال جی نسخه 15 اینچی این لپ تاپ را با ترفند پیشین عرضه کرده است. این مدل نیز از شاسی طلایی و آلیاژ منیزیم ـ لیتیوم ساخته شده است که بسیار سبک تر از پلاستیک می باشد. این لپ تاپ فقط 2.2 پوند وزن دارد. این در حالی است که لپ تاپ های جدیدی نظیر Dell XPS 15 در حدود 3.9 پوند هستند.LG Gram 15 یکی از رکوردهای جهان را در اختیار دارد. این لپ تاپ در حال حاضر از تمام لپ تاپ های 13 و 14 اینچی سبک تر می باشد.

حتی ممکن است با در دست گرفتن این مدل احساس کنید که لپ تاپ فاقد سخت افزار می باشد زیرا وزن آن بسیار نامحسوس می باشد. این مدل با دو گزینه برای پردازنده عرضه می شود و افراد می توانند از بین پردازنده های Core i5 یا Core i7 مدلی را انتخاب کنند. بسیاری از افراد این مدل را جایگزین کامپیوترهای خانگی قلمداد می کنند زیرا وزن آن بسیار کم بوده و همواره می توان در تمام مکان ها به همراه داشت. اماGram 15 تفاوت هایی نیز دارد. اگر به دنبال لپ تاپی با وزن سبک می باشد Gram 15 بهترین مدلی است که می توانید خریداری نمایید زیرا هیچ یک از کمپانی ها نتوانسته اند این رکورد را شکسته و لپ تاپی سبک تر طراحی کنند. این مدل دارای رم 8 گیگابایتی بوده و هارد دیسک آن ظرفیت ذخیره 512 گیگابایت اطلاعات را دارد. اگر بخواهیم از نظر سخت افزار آن را با سایر مدل ها مقایسه کنیم باید بگوییم که از نظر عملکرد لپ تاپ های متعددی وجود دارند که عملکردی به مراتب بهتر از این مدل را ارائه می دهند. ال جی در مورد باتری به کار برده شده در این مدل اطلاعاتی را ارائه نکرده است اما به نظر می رسد همانند مدل پیشین از باتری چهار سلولی بهره مند گشته باشد.
صفحه نمایش آن با پانل 1080p عرضه می شود و همانطور که می دانید در حال حاضر کمپانی ها اغلب لپ تاپ هایی با صفحه نمایش 4K عرضه می کنند. حتی در برخی از مدل های 12 و 13 اینچی صفحه نمایش های OLED نیز مشاهده می شود. اما تمرکز LG در این مدل خود صرفا بر روی وزن محصول بوده است و به نظر می رسد قصد رقابت سخت افزاری با شرکت های دیگر را نداشته است.

صفحه کلید و صفحه اشاره گر از جمله دو بخش مهم یک لپ تاپ به شمار می روند. اشاره گر این مدل کیفیت خوبی دارد اما متاسفانه بدلیل باریک بودن شاسی امکان تایپ سریع و خشن در این مدل وجود ندارد زیرا با فشار زیاد احساس می کنید که به دکمه ها صدمه وارد می شود. تنها مشکلی که در اشاره گر وجود دارد اندازه کوچک آن می باشد و این امر محدودیت هایی را برای کاربر ایجاد می نماید.

اطلاعاتی در مورد قیمت این مدل نیز ارائه نشده است و به نظر می رسد از اواسط امسال عرضه این مدل آغاز شود. Gram 14 در حال حاضر با قیمت 900 دلار عرضه می شود بنابراین انتظار می رود Gram 15 با قیمتی بیشتر عرضه شود.

مزایا

· بسیار سبک

· طراحی طلایی

معایب

· سخت افزار متوسط

· عدم پشتیبانی از 4K

· اطلاعات کاملی در مورد آن موجود نمی باشد

منبع 9صبح

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *