جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


لپ‌تاپ‌های جدید در بازار کامپیوتر ایران

تولید لپ‌تاپ در جهان در چند ماه اخیر کاهش یافته و این نشان از علاقه شرکت‌های بزرگ الکترونیک برای ورود به ساخت تجهیزات هوشمند در زمینه‌های مختلف دارد. گرایش کاربران به استفاده از وسایل با تکنولوژی‌های روز و فوق دقیق باعث شده تا بخشی از بازار تولید لپ‌تاپ‌ها با کاهش روبه‌رو شود اما با این حال آمارهای کلی نشان می‌دهد لپ‌تاپ‌ها همچنان از جمله کالاهایی هستند که حجم بالایی از بازار را از نظر درآمد به خود اختصاص می‌دهند. در ادامه به مشخصات جزئی‌تر برخی از آخرین لپ‌تاپ‌های عرضه شده در بازارهای جهان اشاره شده است.

سامسونگ و اولترابوک NoteBook 9 Pro

چندی پیش سامسونگ اولین لپ‌تاپ خود با قلم S-Pen را معرفی کرد. این لپ‌تاپ NoteBook 9 Pro نام دارد و به لحاظ وزن در گروه لپ‌تاپ‌های سبک و اولترابوک قرار می‌گیرد. این محصول در حالی ارائه شده است که اخیرا حضور قلم‌های استایلوس در لپ‌تاپ‌هایی با وزن بسیار کم رواج پیدا کرده و به همین دلیل سامسونگ در اولترابوک NoteBook 9 Pro برای اولین بار از قلم S-Pen استفاده کرده است. در این محصول صفحه نمایش اولترابوک NoteBook 9 Pro کاملا روی صفحه‌کلید این محصول به صورت ۳۶۰ درجه تا می‌شود تا به راحتی بتوان از اولترابوک NoteBook 9 Pro به عنوان یک تبلت تمام عیار نیز استفاده کرد.

عرضه لپ‌تاپ مجهز به شارژ بی سیم از دل

کمپانی دل نیز چندی پیش اولین لپ‌تاپ مجهز به شارژ بی سیم جهان یعنی لتیتود7285 (Dell Latitude 7285 2-in-1) را عرضه کرد. این لپ‌تاپ برای شارژ شدن نیاز به کیبوردی جداگانه و سازگار با سیستم شارژ بی‌سیم دارد. به علاوه، صفحه شارژی که دستگاه روی آن قرار می‌گیرد، برای استفاده روی سطوح فلزی طراحی نشده است. به همین جهت اگر کاربران بخواهند از لپ‌تاپ خود روی سطحی فلزی استفاده کنند، به پایه‌ای غیر فلزی که حداقل آن را در ارتفاع 50 میلی‌متری (تقریبا 2 اینچی) قرار دهد، نیاز خواهند داشت. قیمت لپ‌تاپ لتیتود 7285 با پردازنده Core-i5-7Y54، صفحه نمایش 12 اینچی، هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، از 1200 دلار آغاز می‌شود. به علاوه، کیبورد آن 380 دلار و صفحه شارژ مخصوص نیز 200 دلار قیمت دارند. هرچند، با پرداخت 550 دلار می‌توان هردوی آنها را دریافت کرد.

ایسوس ویوو بوک اس 510 با طراحی و سخت‌افزار جدید

همچنین در ماه اخیر شاهد معرفی نسل جدید لپ‌تاپ ایسوس ویوو بوک اس 510 (Asus Vivobook S510) همراه با طراحی جدید و قدرت بیشتر سخت‌افزاری با قیمت پایه 699دلار بودیم. در طراحی این نوت‌بوک تغییراتی صورت گرفته است و به نظر می‌رسد قدرت داخلی مضاعفی نسبت به نسل گذشته خود دارد. در واقع لپ‌تاپ جدید ایسوس را می‌توان ترکیبی از عملکرد بهتر و ظاهری زیبا دانست که می‌تواند با دیگر محصولات هم‌رده خود در بازار رقابت کند. از جمله قابلیت‌های کلیدی این لپ‌تاپ، نمایشگر 15/ 6 اینچی Full HD، پردازنده نسل هفتمی Intel Core i7-7500U یا i7-7200U، رم 8 گیگابایتی، درگاه‌های USB C، USB A، USB 2.0، HDMI، جک هدفون، حافظه داخلی تا یک ترابایت و ویندوز 10 هوم است. ایسوس نسل اول این لپ‌تاپ را در نمایشگاه کامپیوتکس سال گذشته رونمایی کرده بود.

هرچند آن محصول نیز بسیار مناسب و خوب بود، اما ویوو بوک اس جدید ارائه‌کننده تجربیات بهتری نسبت به برچسب قیمتی است که روی آن خورده است و محدوده وسیع‌تری از کاربران را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد. علاوه‌بر این مشخصات، یک کارتخوان SD، درگاه USB نوع C، درگاه USB نوع A، درگاه USB 2/ 0 و یک درگاه HDMI نیز قابل ارائه به کاربران خواهد بود. یک جک هدفون نیز روی این محصول تعبیه شده و سرانجام شاهد قدرت گرفتن آن از ویندوز 10 هوم مایکروسافت هستیم. علاقه‌مندان به نسل جدید لپ‌تاپ ایسوس ویوو بوک اس 510 می‌توانند آن را با قیمت نسخه پایه آن 699 دلار خریداری کنند. این محصول هم‌اکنون در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ جهان نظیر B&H، Newegg وABT در معرض فروش قرار گرفته است.

منبع : دنیای اقتصاد

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *