جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کوچک‌ترین مودم 3G جهان

شرکت اینتل از یک مودم 3G پرده‌برداری کرد که عنوان کوچک‌ترین مودم را از آن خود می‌کند. XMM 6255 که از سکه یک سنتی بزرگ‌تر است، یک مودم 3G، تقویت‌کننده انرژی و فرستنده/گیرنده است

با رواج تدریجی اینترنت اشیا (IoT) نیاز به مودم‌هایی که روی هر وسیله‌ای سوار شده و امکان اتصال بی‌سیم آن‌ها به شبکه و اینترنت وجود داشته باشد، بیش‌تر احساس می‌شود.

به همین دلیل، شرکت اینتل از یک مودم 3G پرده‌برداری کرد که عنوان کوچک‌ترین مودم را از آن خود می‌کند. XMM 6255 که از سکه یک سنتی بزرگ‌تر است، یک مودم 3G، تقویت‌کننده انرژی و فرستنده/گیرنده است. اینتل می‌گوید: «این مودم، بسیار کوچک طراحی شده است تا به راحتی در اسمارت‌فون‌هایی که از 3G پشتیبانی می‌کنند، وسایل پوشیدنی، تجهیزات قابل حمل، تجهیزات امنیتی و وسایل IoT جاسازی شود.» این مودم از یک تراشه پایه مودم‌ Intel X-GOLD 625 و یک تراشه تقویت‌کننده انرژی/فرستنده/ گیرنده بهره می‌برد.

 

روی تراشه دوم، برای نخستین بار شاهد مجتمع‌سازی قابلیت‌های تقویت‌کنندگی انرژی به طور هم‌زمان با ارسال/دریافت سیگنال هستیم. به گفته اینتل، قابلیت تقویت‌کنندگی انرژی برای محافظت از مودم در برابر گرما، مشکلات ولتاژ یا اضافه جریان است که باعث می‌شود برای دستگاه‌هایی مانند حس‌گرها یا صفحه‌‌های نمایش بسیار حساس مناسب باشد. مجتمع‌سازی تقویت‌کننده انرژی و فرستنده/گیرنده باعث کاهش حجم و هزینه اما افزایش ضریب ایمنی مودم می‌شود. XMM 6255 از استاندارد HSPA دو بانده برای ارتباطات 3G استفاده می‌کند و سرعت دانلود آن 7.2 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 5.76 مگابیت در ثانیه است. افزون بر این، می‌توان قابلیت چهاربانده 2G را به‌آن افزود (انتخابی)، البته برای این کار به یک تقویت‌کننده انرژی خارجی نیاز دارد. اینتل یکی از پیش‌تازان اینترنت اشیا است و پیش‌بینی می‌کند تا چندین سال دیگر میلیون‌ها وسیله به اینترنت متصل شوند.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *