جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قاب ضد جاسوسی آیفون

ادوارد اسنودن قاب ویژه‌ای را برای گوشی آیفون طراحی کرده که قادر به کشف سیگنال‌های ارسالی به آنتن آیفون برای استراق سمع است.

قاب ضد جاسوسی آیفون

با توجه به تداوم جاسوسی‌های دولت آمریکا از کاربران اینترنت و تلفن همراه، ادوارد اسنودن قاب ویژه‌ای را برای گوشی آیفون طراحی کرده که قادر به کشف سیگنال‌های ارسالی به آنتن آیفون برای استراق سمع است.

قاب یاد شده که introspection engine یا موتور درون نگر نام گرفته، می‌تواند سیگنال های ارسالی سازمان های جاسوسی ایالات متحده برای گوش کردن به مکالمات و اطلاعات رد وبدل شده کاربران را شناسایی و متوقف کند.

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق کاخ سفید از سال 2013 افشای اسناد جاسوسی های سایبری و مخابراتی دولت آمریکا را آغاز کرده و حالا برای اولین بار ابزاری برای مقابله با این نوع جاسوسی‌ها طراحی و در دسترس قرار داده است.

اسنودن با حضور در یک کنفرانس در دانشگاه ام آی تی از طریق ویدئو کنفرانس در مورد این موضوع توضیحات بیشتری ارائه کرد. به گفته وی، اگر گوشی روشن در جیب کاربر باشد، سوابق جابجایی های وی برای همیشه ثبت می شود و لذا اطلاعات شناسایی کننده هویت کاربر برای شرکت مخابراتی به طور دائم ثبت می گردد. ذخیره سازی این اطلاعات هم برای سازمان ها و گروه های ثالث که برخی از آنها ممکن است خطرناک باشند، ممکن است.

ابزار ضدجاسوسی اسنودن که با همکاری اندرو هانگ متخصص امنیتی طراحی شده، بر مبنای یک اصل ساده کار می کند. اگر کاربر گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهد، نباید هیچ سیگنالی رد و بدل شود و در غیر این صورت پیام هشداری برای کاربر گوشی ارسال می شود.

ابزار ضدجاسوسی یادشده که هنوز برای فروش عرضه نشده، بر مبنای یک نرم افزار متن باز ساخته شده و با کنترل سینگال های مخابراتی از دسترسی غیرضروری به داده هایی که توسط سیستم عامل هم غیرقابل کشف هستند، جلوگیری می کند. این ابزار برای شناسایی ارتباطات بلوتوث و وای – فای غیرمجاز و مشکوک هم قابل استفاده هستند.

اسنودن ساخت ابزار یاد شده را به خصوص برای روزنامه نگاران مفید می‌داند و معتقد است از این طریق آنها می توانند با جاسوسی های دیجیتال دولتی مقابله کنند. فعلا برنامه خاصی برای تولید انبوه این ابزار اعلام نشده است.

منبع فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *