جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


افزوده شدن قابلیت فورس تاچ به آیفون

اپل تولید مدل‌های جدیدی از آیفون را آغاز کرده که با فناوری نوظهور Force Touch سازگاری دارند. پیش از این گفته می‌شد این فناوری تنها به مدل بعدی آیفون اضافه می‌شود.

افزوده شدن قابلیت فورس تاچ به آیفون

 

با استفاده از این فناوری می‌توان براساس فشار وارد شده به صفحه‌ لمسی، از قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی بهره گرفت. برای مثال لمس صفحه ترک‌پد با فشار کم به منزله‌ کلیک ساده است‌ در حالی که فشار زیاد در زمان استفاده از مرورگر سافاری پنجره‌ای را برای جستجو در ویکی‌پدیا باز می‌کند.

آیفون های جدید که با نمایشگرهای 4.7 و 5.5 اینچی مشابه با آیفون 6 و 6 پلاس عرضه می شوند از طراحی خارجی مشابهی برخوردارند و تا یک ماه آینده در دسترس خواهند بود.

اپل برای تحقق این امر مذاکراتی را با برخی شرکت های عرضه کننده این فناوری داشته است تا نمایشگرهای جدید را به فناوری فورس تاچ یا حساسیت در برابر شدت فشار وارده تجهیز کنند.

اپل پیشتر نیز از این تکنولوژی در محصولاتی از قبیل اپل واچ و مک بوک جدید خود نیز استفاده کرده است اما نکته اینجاست که فناوری مورد استفاده در گوشی های آیفون کمی با نمونه های قبلی متفاوت خواهد بود.

لازم به ذکر است که  هزینه به کارگیری این تکنولوژی در گوشی های آیفون به مراتب بیشتر از هزینه تمام شده استفاده از این ویژگی در اپل واچ خواهد بود.

فروش آیفون در سه ماهه اول سال 2015 با رشد 40 درصدی به 61.2 میلیون واحد رسیده و اپل امیدوار است با افزودن قابلیت فورس تاچ به این گوشی بر محبوبیت آن بیفزاید.

منبع:آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *