جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قابلیت شارژ بی سیم در آِیفون

بسیاری از موبایل های اندرویدی پرچمدار، مدت هاست به ویژگی شارژ بی سیم مجهز هستند. آخرین موبایل محبوبی که از این ویژگی برخوردار است هم گلکسی S7 سامسونگ نام دارد اما در این میان هنوز هم آیفون ها را باید به شیوه ای سنتی، با کابل شارژ کرد.

قابلیت شارژ بی سیم در آِیفون

اینک ولی شواهد بیشتری مشاهده می شود که اپل در حال قرار دادن همین خاصیت پویا در آیفون های آتی خود است.

نشریه بلومبرگ در ماه ژانویه سال جاری گزارش داد که اپل در حال توسعه نوعی تکنولوژی از شاژر القایی است که به کاربر اجازه می دهد اندکی از پایه شاژر مغناطیسی فاصله داشته باشد؛ فاصله ای بیشتر از حالت کنونی در بین شارژر های بی سیم.

سپس یکی از تحلیلگران موسسه «Morgan Stanley» در یکی از تحلیل های خود نوشت که باور دارد در سال آینده یا دو سال پیش رو، قابلیت شارژ بی سیم به آیفون اضافه می شود، چرا که از اساس، این نوعی قابلیت است که دیر یا زود کاربران انتظار حضورش در آیفون را خواهند داشت.

سپس پتنت هایی از شرکت ساکن کوپرتینو کشف شدند و وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل از سال ۲۰۱۲ در پی توسعه نوع شارژ جدیدی برای محصولات خود بوده است. مشخصا اگر اپل می خواست تکنولوژی مشابه با آنچه اکنون در سایر گجت ها مورد استفاده قرار می گیرد را در محصولات خود قرار دهد، حالا آیفون به شارژ بی سیم مجهز بود؛ در نتیجه احتمال می رود که اهالی کوپرتینو به طور کلی برنامه های دیگری در سر داشته باشد.

اکنون همه علائم به سوی یک همکار تجاری نشانه رفته اند که «Energous» نام دارد؛ این شرکت تحقیقاتی تکنولوژی جدیدی توسعه داده است به نام «WattUp». این شرکت نوعی فناوری شارژ بی سیم توسعه داده که حتی اگر دستگاه و فرستنده شارژ فاصله ای ۴.۵ متری با هم داشته باشند، باز هم الکتریسیته بدون مشکل به دستگاه مورد نظر منتقل می شود.

مدیر عامل Energous از یک همکار تجاری مهم می گوید

در میانه سال ۲۰۱۵، شرکت یاد شده خبر داد که با یکی از پنج کمپانی تکنولوژیک برتر جهان، قراردادی بسیار مهم به امضا رسانده است. پنج شنبه هفته پیش همین کمپانی یک نشست خبری داشت که در آن دوباره از همان همکار تجاری بسیار مهم اش گفت:

«رابطه تجاری ما با این شریک، بر پایه رازداری بنا شده است. رازداری، جزیی از هویت آنها بوده و بسیار برای شان با اهمیت است. در نتیجه نمی توانیم در خصوص جزییات همکاری با این شرکت خبر دهیم.»
آقای «Stephen Rizzone»، مدیر عامل Energous همچنین در این نشست بیان نمود که تکنولوژی مورد بحث در انتهای سال میلادی جاری یا در اوایل سال بعدی آماده استفاده تجاری خواهد بود.

لازم به اشاره است که Energous، اکنون تنها استارتاپی است که در زمینه شارژ بی سیم و بهبود شرایط کاربرد پذیری آن فعالیت دارد. در نتیجه تا دو سال آینده، استارتاپ دیگری از لحاظ تلاش های تکنولوژیک نمی تواند به پای این شرکت برسد.

تکنولوژی WattUp، سیگنال های متمرکز را با استفاده از فرکانسی همسان با فرکانس Wi-Fi ارسال می کند و چیپ مخصوصی که در دستگاه گیرنده شارژ تعبیه شده، همان سیگنال ها را دریافت نموده و آنها را تبدیل به انرژی می کند.

از دو سال گذشته تا کنون، شرکت Energous دموهای فناوری WattUp را به نمایش گذاشته و کارکرد مطلوب آن را به رخ رقبا می کشد. مدیر عامل همین شرکت، آقای Stephen Rizzone خبر می دهد که اکنون چیپ توسعه اولیه را برای همکار تجاری و مهم خود ارسال کرده است.

آیفون در سال ۲۰۱۷، موبایلی جذاب خواهد بود

اگر تصور کنیم که Energous شریک تجاری اپل در مبحث شارژ بی سیم است، می توان گفت که تکنولوژی این استارتاپ برای انتهای سال ۲۰۱۶ آماده خواهد بود. در آن زمان، اپل، آیفون ۷ خود را معرفی کرده اما شاید استفاده از همین تکنولوژی در آیفون 7s، ترغیبگر کاربران برای خرید آن شود.

تمام شواهد خبر از آن می دهند که اپل تکنولوژی شارژ بی سیم را در آیفون قرار خواهد داد، اما انتظار حضور این فناوری در موبایل آتی اهالی کوپرتینو را نداشته باشید.

منبع:BusinessInsider

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *