جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فلوئنت دیزاین مایکروسافت به مرورگر وب شما خواهد آمد

مایکروسافت قصد دارد سبک طراحی روان (Fluent Design) خود را به‌صورت یک فریم‌ورک تحت وب نیز ارائه کند.

 

سیستم طراحی روان مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین تغییرات بصری است که در به‌روزرسانی Creators فصل پاییز ویندوز ۱۰ به این سیستم‌عامل اضافه خواهد شد. برخی از اپلیکیشن‌ها از مدتی قبل یک سری به‌روزرسانی دریافت کرده‌اند و همین حالا بخشی از اجزای رابط کاربری این اپلیکیشن‌ها از سبک طراحی روان مایکروسافت بهره می‌برند.

اما ظاهرا این سبک طراحی فقط مختص ویندوز ۱۰ نیست و در واقع مایکروسافت تصمیم دارد آن را در وب نیز گسترش دهد. ردموندی‌ها امروز اعلام کردند که فریم‌ورک تحت وب سبک طراحی روان این شرکت با اجزای مشابهی از جمله عمق، حرکت، بخش‌پذیری، مواد و نور همراه خواهد بود.

مایکروسافت می‌گوید وب‌سایت رسمی ارائه‌ی این سبک طراحی تا مدتی دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت. باید اشاره کنیم که فریم‌ورک تحت وبِ سبک طراحی روان مایکروسافت فعلا آماده نشده است و در دسترس توسعه‌دهندگان قرار ندارد.

با مراجعه به این لینک می‌توانید ویدیوهایی از روش اجرای سبک طراحی روان مایکروسافت در مرورگر وب مشاهده کنید. مایکروسافت نیز به‌احتمال زیاد یک سری بهبودهای بصری در سراسر سرویس‌های تحت وب خود اعمال خواهد کرد.

بهبودهای سبک طراحی روان مایکروسافت
اگرچه همین حالا برخی از اپلیکیشن‌ها از سبک طراحی مورد بحث بهره گرفته‌اند؛ اما این سیستم طراحی فقط در مورد فراتابی یا نیمه‌شفاف بودن اِلمان‌های طراحی نیست. غول نرم‌افزاری مورد بحث پیش از این اعلام کرده است که برخی دیگر از افکت‌های بصری از جمله انیمیشن‌ و دیگر ترفندهای طراحی به‌عنوان بخشی از رابط کاربری مد نظر قرار گرفته‌اند و کاربران ویندوز اینسایدر اولین کسانی هستند که این تغییرات را در نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ مشاهده خواهند کرد.

کاربرانی که عضو پروداکشن‌رینگ هستند نیز پکیج کامل سبک طراحی روان مایکروسافت را هم‌زمان با انتشار به‌روزرسانی Creators پاییز ویندوز ۱۰ مشاهده خواهند کرد. همچنین به نظر می‌رسد انتشار نسخه‌ی نهایی این آپدیت در ماه سپتامبر انجام خواهد شد.

مشخصا مایکروسافت برای همخوان کردن سرویس‌ها و وب‌سایت‌هایش با سبک طراحی روان خود باید زمان قابل توجهی صرف کند و به همین دلیل گفته می‌شود که این شرکت احتمالا از مدتی قبل کار روی این تغییرات را پشت درهای بسته آغاز کرده است. پس از اعمال این تغییرات توسط مایکروسافت و انتشار فریم‌ورک تحت وب سبک طراحی روان این شرکت، مسلما وب‌سایت‌های بیشتری به استفاده از این سیستم طراحی روی خواهند آورد.

 

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *