جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ایکون فلش مموری را مطابق میلتان در بیاورید!

همان طور که می دانید امکان شخصی رابط کاربری و ظاهر سیستم عامل می تواند به عدم یکنواختی آن کمک به سزایی کند.

برخی از کاربران همیشه از ظاهر خسته کننده سیستم خود رنج می برند و در پی شخصی سازی و تجربه ای تازه حداقل در ظاهر سیستم عامل خود هستند.

ایکون فلش مموری را مطابق میلتان در بیاورید!

به حتم اگر از کاربران نیمه حرفه ای ویندوز نیز باشید از انواع مختلفی از ابزار ها و نرم افزار های گوناگون که تخصص آن ها تغییر آیکون هاست آشنایی دارید. اما در این پست قصد داریم تا با کم ترین زمان ممکن و بسیار ساده آیکون فلش مموری خود را به آیکون مورد نظر خود تغییر دهیم. ابتدا برای این کار نیازمند به یک فایل آیکون با پسوند ico  هستیم.

پس از انجام این کار فلش مموری خود را از طریق درگاه USB به رایانه متصل کنید.

سپس آیکون مورد نظر را به  فلش مموری انتقال دهید. در این مرحله با کلیک راست در فلش مموری یک فایل Text Document ایجاد کرده و نام را به autorun.inf تغییر دهید.

اگر فرمت فایل ایجاد شده inf نبود به Folder Option مراجعه کنید. برای انجام این کار در ویندوز ۱۰ به سربرگ View رفته و بر روی Option کلیک کنید.

پس از انجام مراحل فوق پنجره ی جدیدی نمایش داده می شود که در سر برگ View و در بین گزینه های متعدد تیک گزینه ی Hide extensions for known file types را بردارید.

سپس بر روی OK کلیک کنید و پس از آن فایل autorun.inf را باز کنید.

در این فایل متن زیر را کپی کنید. دقت کنید به جای icon-name نام دقیق فایل آیکون و به جای drive-label نام دقیق فلش مموری را وارد کرده و در پایان کلید های ترکیبی Ctrl + S را فشار دهید تا تغییرات ذخیره شوند.

[Autorun]
Icon=icon-name.ico
Label=drive-label

حال فایل های آیکون و autorun.inf انتخاب کرده و با انجام کلیک راست بر روی آن ها گزینه ی Properties را انتخاب کنید. سپس در پنجره ی ظاهر شده تیک گزینه ی Hidden را فعال کنید تا فایل های ایجاد شده مخفی شوند. کار تمام است.

منبع:وینفون

 

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *