جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فعال سازی ۱۰ هزار متخصص امنیت سایبری در کشور

سید هادی سجادی در حاشیه همایش بین المللی مراکز واکنش سریع به حوادث سایبری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در باکو، گفت: کشورهای اسلامی در حوزه های مقابله با تهدیدات مشترک، توسعه و گسترش آموزش به ویژه در سطح متخصصان با یکدیگر همکاری می کنند.

 

فعال سازی ۱۰ هزار متخصص امنیت سایبری در کشور

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین امنیت سایبری پیشرفت های خوبی دارد و در میان کشورهای اسلامی حاضر در این همایش وضعیت مطلوبی در حوزه امنیت سایبری دارد، اضافه کرد: ایران ظرفیت سازی خیلی خوبی در حوزه تامین امنیت در فضای سایبری انجام داده است.

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ایران از لحاظ ظرفیت سازی در فضای سایبری در میان کشورهای اسلامی خوب ارزیابی می شود و مورد تحسین اکثر کشورها قرار گرفته است.
سجادی افزود: در این ارتباط مرکز واکنش سریع به حوادث سایبری در قالب سازمان همکاری اسلامی فعال است و جمهوری اسلامی ایران ۱۲ سال است که عضو این مرکز بوده و جزو ۷ کشور کمیته راهبری این مرکز است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران، توسعه آگاهی های امنیتی میان افراد جامعه را از نظر تامین امنیت فضای سایبری مهم خواند و افزود: ما باید خود حفاظتی و خود مراقبتی را در کشورمان توسعه بدهیم.

سجادی، با تاکید براینکه تقویت نیروی انسانی متخصص در حوزه امنیت سایبری یک امر بسیار مهم است افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده که در چهار سال آینده در کشورمان ۱۰ هزار نیروی متخصص فعال در این حوزه داشته باشیم.

وی همکاری متخصصان کشورهای اسلامی در حوزه تامین امنیت سایبری را برای هر یک از این کشورها در مقابله با تهدیدات سایبری مهم دانست.

منبع : مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *