جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فعالیت VPN‌ بومی در کشور

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از فعالیت VPN‌ بومی در کشور خبر داد.

فعالیت VPN‌ بومی در کشور

محمود خسروی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت طرح VPN‌ بومی و صحبت‌هایی که پیش از این در خصوص شکست خوردن این طرح مطرح شده بود، اظهار کرد: این موضوع به حدود دو سال و نیم قبل برمی‌گردد و قاعدتا هر حرکتی که به شکل سلبی و فوری باشد قطعا بدون ایجاد زمینه‌سازی‌های مختلف با شکست مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ در آن دوره مصوبه‌ای وجود داشت که بر اساس آن VPN‌ها بسته شود و ما در شرکت ارتباطات زیرساخت یک VPN‌ سرور ایجاد کنیم. ما نیز این سرور را ایجاد کردیم و اکنون هم در حال سرویس‌دهی در این بخش هستیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین عنوان کرد: در آن زمان برخی بانک‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز اقتصادی و امنیتی و … استفاده بالایی از VPN‌ها داشتند اما استفاده از VPN‌ به شکل صحیح نسبت به استفاده‌های نادرست آن نسبت یک به صد داشت.

خسروی ادامه داد: اما به هر حال قرار بر آن شد که VPN‌ بومی برای استفاده‌های مفید سازمان‌های مختلف ارائه شود که البته همچنان برخی سفارتخانه‌ها در استفاده از VPN‌ بومی دچار تردید هستند و ترجیح می‌دهند از VPN‌هایی غیر از آنچه از سوی شرکت‌ ارتباطات زیرساخت ارائه شده استفاده کنند اما به هر حال نمی‌دانم چرا موضوعی که مربوط به دو سال و نیم پیش است را نبش قبر کردید؟

معاون وزیر ارتباطات در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در دوره‌ای اعلام شده بود اجرای این طرح از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست، تصریح کرد: به عنوان بخش دولتی متولی انجام این کار هستیم و ارائه VPN‌ بومی تکلیفی بود که به ما واگذار شد. بر همین اساس ما بحث مسائل مالی را نداریم و اجرای این طرح را تکلیفی بر عهده خود می‌دانیم.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *