جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


این وب سایت اعتیادآور تمام فعالیت‌ مرورگر شما را کنترل می‌کند

وب به عنوان مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شاخه و کاربرد دنیای وسیع اینترنت، بدون مرورگر، بی‌معنی است و گشت و گذار در آن و مشاهده میلیون‌ها وب‌سایت موجود بدون استفاده از یک مرورگر میسر نمی‌شود. البته، این نرم افزاری که دسترسی شما را به وب فراهم می‌کند، از ریز به ریز فعالیت‌های شما با‌خبر است؛ چرا که با تحلیل فایل/فولدرهای موجود در سرور مقصد، مجموعه‌ای از کدها را به صورتی زیبا و گیرا برای شما به نمایش درمی آورد. اما آیا شما نیز از ریزه‌کاری‌های فعالیت مرورگر خود اطلاع دارید؟ فرآیندهای دیگری -بسیار بیشتر از آن چه به شما نمایش داده می‌شود- در پس‌زمینه در حال اجراست، از همین رو اهمیت ردیابی فعالیت های مرورگر مشخص می‌شود، اما چگونه؟

web

ردیابی فعالیت های مرورگر

کلیک کلیک کلیک (Clickclickclick) وب‌سایتی است که ردیابی فعالیت های مرورگر را به شیوه‌ای جذاب، هوشمند و اعتیادآور بر عهده خواهد گرفت. این وب‌سایت در واقع تمامی فعالیت‌های مرورگر اعم از مخفی و یا آشکار را در هر زمانی کنترل کرده و آن‌ها را به شیوه‌ای هوشمند به اطلاع کاربر می‌رساند. به محض ورود به وب سایت، با یک مکان‌نما (نشانه روی موس) چرخان به کاربر خوشآمدگویی گفته شده و در ادامه درخواست وارد کردن اطلاعات به نمایش درمی‌آید.

البته همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، عمده نیاز ردیابی فعالیت های مرورگر مربوط به فرآیند‌های اجرا شده در پس‌زمینه بوده و طبیعی است تا بدون زدن هیچ دکمه و عدم انجام هیچ کاری باز هم دیتا رد و بدل شود. در کنار متون نمایش داده شده بر روی صفحه، از شما خواسته می‌شود تا بلندگوهای سیستم کامپیوتری خود را روشن کنید. به محض انجام این کار، یک صدای جذاب به گوش خواهد رسد که مرورگر استفاده شده، محل زندگی و دیگر اطلاعات مربوط به کاربر را به اطلاع وی می‌رساند. این صدای هوشمند، کم‌حرف است؛ مگر این‌ که مرورگر شما فعالیت‌های زیادی در پس‌زمینه داشته باشد.

از این لحظه به بعد، فرآیند ردیابی فعالیت های مرورگر هر لحظه عجیب و عجیب‌تر می‌شود. تمامی اقدامات صورت گرفته در مرورگر، بر روی صفحه نمایش تایپ خواهند شد، در حالی که از طرفی دیگر، صدای هوشمند بر اساس نحوه فعالیت شما و مقایسه آن با کاربران پیشین سر زده به وب‌سایت مشغول حدس زدن جنسیت شما است.

مواظب رفتار خود باشید، چرا که چندین دفعه این صدا را هوشمند خطاب کردیم. به عنوان نمونه ممکن است با عوض کردن تب و بی‌اعتنایی به گفته‌های وی، مورد شماتت قرار بگیرید. به عنوان نمونه‌ای دیگر برای نشان دادن میزان هوشمندی این صدا، بعد از بستن پنجره و بازگشت به آن، پیام خوش‌آمدگویی “مجدد” گفته خواهد شد؛ به این معنی که متوجه سر زدن کاربر به وب‌سایت پیش از این شده است (Thank’s For Your Return). از آن عجیب‌تر جمله‌ای است که اعلام می‌کند شما برای مدت زمانی زیادی نسبت به بقیه از من دور نبودید، وقتی تنها 10 ثانیه بین بستن و باز کردن وب سایت وقفه ایجاد شود!

screen-shot

بعد از صورت گرفتن دسته‌ای از وظایف خاص و از پیش تعیین شده، کاربر گرفتن دستاوردهای خود را از این وب سایت آغاز خواهد کرد تا ردیابی فعالیت های مرورگر تبدیل به یک بازی جذاب شود. بعد از گذشت زمانی مشخص، توقف کلیک کردن سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد، چرا که انسان همواره حریص بوده و حتی برای گرفتن امتیاز بیشتر در یک اپلیکیشن تحت وب نیز از تلاش دست نخواهد کشید.

این ایده جذاب با همکاری وی‌پی‌آراو مدیا لب (VPRO Medialab) و استودیو مونیکر (Studio Moniker) در تلاش برای افزایش آگاهی از میزان پیچیدگی ردیابی فعالیت‌های مرورگر پیاده‌سازی شده و در این راه بسیار موفق عمل کرده است. به نمایش درآوردن فعالیت‌های اجرا شده در پس‌زمینه که کاربران تا پیش از این نسبت به آن‌ها بی‌اطلاع بودند، هم از نظر آگاهی عمومی و هم از نظر افزایش توان امنیتی برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی برخی وب‌سایت‌های تقلبی کمک خواهد کرد. فارغ از بحث تخصصی، سرگرم شدن با صدای هوشمند قرار داده شده در این وب سایت خود تجربه‌ای بسیار جذاب خواهد بود، مخصوصا اگر در اذیت کردن دیگران تبحر خاصی داشته باشید!

 

منبع : gadgetnews

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *