جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فراگیری اینترنت موبایل تا سال 2020

بر اساس گزارش یک شرکت مشاوره ای به نام PwC، جمعیت جهان در سال 2020 به 7.4 میلیارد نفر خواهد رسید و تا آن زمان حدود 3.84 میلیارد نفر از سرویس های اینترنت موبایلی استفاده خواهند کرد. این رقم یعنی 52 درصد از جمعیت جهان از اینترنت موبایل استفاده خواهند کرد و از طریق اسمارت فون یا تبلت های خود به این شبکه متصل می شوند.

فراگیری اینترنت موبایل تا سال 2020
PwC پیش بینی کرده است که تا سال 2020، مشتریان اینترنت موبایل حدود 82 درصد از دیتای موبایل خود را صرف تماشای ویدیو خواهند کرد. این شرکت مشاوره ای اضافه کرد که 92 درصد از مشتریان اینترنت نیز در طی چهار سال آینده متعلق به خارج از محدوده آمریکا خواهند بود.


ظاهراً سال 2020 یک سال محبوب برای پیش بینی های آینده است. شاید دلیل این همه پیش بینی برای سال 2020 این باشد که هنوز زمان زیادی تا رسیدن به این تاریخ باقی مانده و می توان هر یک از این پیش بینی ها را به واقعیت تبدیل کرد. برای مثال، اوایل امسال شاهد پیش بینی های سیسکو بودیم که نشان می داد در سال 2020، مردم جهان بیشتر با گوشی های موبایل سر و کار خواهند داشت تا با الکتریسیته. حدود یک سال قبل نیز اریکسون پیش بینی کرد که تا سال 2020، حدود 70 درصد جمعیت جهان صاحب اسمارت فون خواهند بود. شاید جالب باشد که بدانید دو سال پیش، GSMA نیز پیش بینی کرده بود که نیمی از جمعیت جهان تا سال 2020 به اینترنت موبایل متصل خواهند شد.
در دنیایی که پیش بینی اتفاقات چند ساعت آینده بسیار مشکل ست، تلاش برای پیش بینی اتفاقاتی که در چند سال آینده رخ خواهند داد تقریباً غیر ممکن به نظر می رسد. برای مثال در سال 2012، تحلیل گران شرکت Analysis Mason پیش بینی کردند که پلتفرم ویندوز فون با رشد روز افزون مواجه خواهد شد و اعلام کردند که تولید این محصولات در سال 2011 از 11 میلیون به 136 میلیون خواهد رسید. اما به گزارش گارتنر، در سه ماهه اول سال 2016 تنها 2.4 میلیون گوشی ویندوز فونی تولید شد و پیش بینی های Analysis Mason را زیر سوال برد.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *