جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رونمایی عینک واقعیت افزوده اپل احتمالا دیرتر از زمان مورد انتظار

طبق گزارشی که روز جمعه همین هفته در نشریه فایننشال تایمز منتشر شد، اپل همچنان مشغول تست نمونه های اولیه از عینک واقعیت افزوده خود است و به همین خاطر بعید به نظر می آید که به این زودی ها شاهد رونمایی آن باشیم.

براساس این گزارش هدف اپل از تست نمونه های مختلف انتقال دوربین ها، حسگرها و نمایشگرها از موبایل به صورت کاربر است، با این همه دست کم در یکی از مدل ها کاربر باید آیفون را به عنوان نمایشگر اصلی روی صورت خود قرار دهد.

البته اینکه کاربر چطور قرار است بعد از قرار دادن آیفون روی صورت خود آنسوی آن را مشاهده کند سوالی است که پاسخ روشنی برایش وجود ندارد.

مهم تر از همه اینکه اگر چند گروه مختلف از مهندسان همچنان مشغول تست نمونه های اولیه از این هدست باشند روشن است که به این زودی ها محصول نهایی را روی قفسه فروشگاه ها نخواهیم دید.

با این حال پیشتر شنیدیم که اپل یک شرکت فعال در زمینه ساخت تکنولوژی دنبال کننده چشم را خریداری کرده و وبسایت Gizmodo هم به گزارشی دست پیدا کرد که در آن به مصائب کارکنان اپل و دردهای چشمی آنها بعد از تست نمونه های اولیه اشاره شده بود که همگی حاکی از وجود چنین محصولی هستند.

بلومبرگ نیز اواخر سال ۲۰۱۶ گزارش داد که اپل مشغول بررسی مجدد ایده عینک هوشمند است و چند ماه بعد Robert Scoble از چهره های شناخته شده دنیای فناوری خبر داد که اپل مشغول همکاری با برند کارل زایس است تا قطعات اپتیک مورد نیاز برای ساعت هوشمند خود را تامین نماید.

البته در این میانه فیسبوک نیز تایید کرد که روی عینک هوشمند مخصوص خود کار می کند اما همزمان هشدار داد که این پروسه ممکن است اندکی زمانبر باشد.

این عینک دست آخر به مرحله تولید انبوه برسد یا نه تردیدی نیست که پلتفرم ARKit اپل جایگاه این شرکت در زمینه واقعیت افزوده را نسبت به گذشته پررنگ تر کرده است. شرکت تحقیقاتی IDC نیز در این باره اعلام کرد که انتظار دارد بازار محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده و مجازی تا سال ۲۰۲۱ رشدی دوبرابری را تجربه کند و در آن دوران به صنعتی با ارزش ۲۱۵ میلیارد دلار بدل گردد. با در نظر داشتن همین گزارش می توان مطمئن بود که شرکت کالیفرنیایی به این آسانی ها از چنین صنعت پرسودی چشم پوشی نخواهد کرد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *