جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


علی بابا و شناسایی کالای تقلبی

Alibaba غول چینی حوزه تجارت الکترونیک ابزار جدیدی را به منظور تشخیص اجناس تقلبی که برای فروش در فروشگاه‌های آنلاین این برند قرار گرفته، عرضه کرده است.

علی بابا و شناسایی کالای تقلبیعلی بابا و شناسایی کالای تقلبی

این راهکار جدید که Intellectual Property (IP) Joint-Force System نام دارد به برندهای مختلفی که اجناس خود را در فروشگاه‌های آنلاین علی‌بابا قرار می‌دهند این امکان را خواهد داد تا از گزارش‌های ارائه شده در خصوص وجود اجناس تقلبی آگاهی یابند. در حال حاضر دسترسی برندهایی که سابقه آسیب‌پذیری از ورود کالاهای تقلبی را دارند به این ابزار فراهم شده است. با این تفاسیر، با شناسایی کالاهای تقلبی از سوی برندهای مختلف، امکان اطلاع‌رسانی مستقیم به مسئولان فروش علی‌بابا فراهم شده و در نهایت نیز لیست کالاهای جعلی از دسترس خریداران خارج خواهد شد.

بد نیست بدانید فروشگاه‌های آنلاین علی‌بابا مانند Taobao و Tmall مدت‌هاست که با سیل اجناس و کالاهای تقلبی روبرو شده‌اند و همین امر نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است. در دسامبر سال 2015 میلادی دفتر نمایندگی بازرگانی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای از افزایش نگرانی‌ها در خصوص نادیده گرفتن سیاست‌های مبارزه با کالاهای تقلبی از سوی مسئولان Alibaba خبر داد.

این سازمان از سال 2008 میلادی فعالیت Alibaba را در این حیطه مورد بررسی قرار داده بود و در نهایت نیز در ماه می، به علت اعتراض اعضای اتحادیه بین‌المللی مبارزه با کالاهای تقلبی در خصوص عدم اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه در زمینه عرضه کالاهای تقلبی از سوی Alibaba، حضور این شرکت در اتحادیه یادشده به حالت تعلیق درآمد.

با این اوصاف، راهکار جدید می‌تواند در مبارزه با عرضه کالاهای تقلبی و جلب مجدد اعتماد مشتریان و دیگر شرکا به علی‌بابا کمک کند. در گذشته نیز این شرکت همکاری‌هایی را با برخی برندها انجام داده بود تا شناسایی و حذف آیتم‌های جعلی امکان‌پذیر شود. از همین‌رو، پیاده‌سازی سیستم جدید می‌تواند سیاستی در جهت ارتقای همکاری‌های پیشین باشد.

سال گذشته Burberry، برند لوکس بازار پوشاک همکاری‌هایی را با Tmall.com آغاز کرده بود که در قالب آن لیستی از آیتم‌های تقلبی توسط Burberry تهیه و Tmall نیز کلیه لباس‌های تقلبی را از فهرست فروش خارج کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، در نتیجه این اقدام 23هزار آیتم جعلی از فهرست فروش Tmall حذف شد.

حذف این آیتم‌های تقلبی به علی‌بابا کمک خواهد کرد تا به عنوان خرده‌فروش آنلاین برتر چین، جلوه بهتری بدست آورد. این در حالی است که بر اساس گزارش Business of Fashion، علی‌بابا در حال حاضر 47 درصد از بازار تجارت الکترونیک را در کنترل خود دارد. در سه‌ماهه اول سال 2016 میلادی درآمد جهانی علی‌بابا به 3.8 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، 38 درصد افزایش داشته است. با این تفاسیر، حذف کالاهای تقلبی با ایجاد اعتماد و وفاداری بیشتر مشتریان می‌تواند درآمد علی‌بابا را بازهم افزایش دهد.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *