جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


علل افزایش سود سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیکس در هفته جاری پیش‌بینی خود از سود عملیاتی محتمل برای سه‌ماهه اول سال جاری میلادی را منتشر کرد که بر مبنای آن، این سود چیزی در حدود 5.7 میلیارد دلار تخمین زده شده است. این عدد، رشد 10 درصدی را در مقایسه با سه‌‌ماهه مشابه سال گذشته میلادی نشان می‌دهد. از جمله دلایل محقق شدن این نرخ رشد می‌توان به فروش خوب پرچمدار جدید این شرکت، گلکسی S7 و البته گوشی‌های هوشمند عرضه شده توسط این شرکت به بازار میان‌رده‌های هوشمند اشاره کرد.

علل افزایش سود سامسونگ

با این تفاسیر، درآمد این شرکت رقمی معادل با 49 تریلیون وان خواهد بود.

این در حالی است که تا پیش از این، سامسونگ در رده پرچمداران موجود در بازار به‌واسطه حضور آیفون شرکت اپل و همچنین در دسته میان‌رده و پایین‌رده نیز با توجه به حضور شرکت‌های چینی سازنده گوشی‌های همراه به چالش کشیده شده بود اما به‌نظر می‌رسد با عرضه پرچمدار جدید این شرکت یعنی گلکسی S7 و البته نسخه مجهز به صفحه‌نمایش خمیده آن در قالب گلکسی S7 Edge، شرایط برای حضور این شرکت در بازار پرچمداران هوشمند به مراتب مساعدتر از گذشته شده است.

تحقیقات نشان می‌دهند بهره‌مندی S7 از قابلیت مقاومت در برابر آب و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی از طریق به‌کارگیری کارت حافظه جانبی در افزایش اشتیاق کاربران به خرید این دستگاه هوشمند بی‌تاثیر نبوده است.

از سوی دیگر، شرکت سامسونگ موفق شده با حضور فعال در بازارهای در حال رشد، به خوبی در مقابل عرضه گسترده محصولات شرکت‌های چینی حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند مقاومت کند. از جمله دلایل برتری سامسونگ بر این شرکت‌ها آن است که شرکت‌های چینی معمولا عرضه خود را به فروش آنلاین (به‌ویژه در بازارهای بزرگی مانند هند) محدود کرده‌اند اما سامسونگ ترکیبی از دو راهکار سنتی توزیع آفلاین و عرضه از طریق کانال‌های آنلاین را در پیش گرفته است.

شرکت سامسونگ، تنوع بیشتر محصولات در دسته میان‌رده و پایین‌رده را نیز در مقایسه با محصولات عرضه شده توسط شرکت‌های چینی به‌عنوان مزیتی رقابتی در اختیار دارد. به عنوان مثال، در دسته میان‌رده‌ها، سری گلکسی J و گلکسی A عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازارهای در حال توسعه داشته‌اند (به عنوان مثال گوشی‌های سری J قیمتی از 100 تا 250 دلار دارند).

آن‌طور که در این گزارش عنوان شده، بخش تولید تراشه این شرکت که چیزی در حدود نیمی از مجموع سود تخمین زده شده را به خود اختصاص داده نتوانسته با عرضه بیش از حد محصولات مشابه به بازار کنار بیاید و بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، احتمالا اولین کاهش سود در طول سه سال گذشته را تجربه خواهد کرد. انتظار می‌رود شرکت سامسونگ گزارش مالی مبسوط خود را در پایان ماه جاری میلادی منتشر کند.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *