جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


علت قطعی های مکرر اینترنت مخابرات

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران با اعلام شناسایی علت اختلال و‌ قطعی‌ و وصلی‌های مکرر ADSL مخابرات، گفت: این مشکل ناشی از یک ایراد فنی در مودم‌های چند برند بوده که درباره تعویض مودم‌ها به مشترکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علت قطعی های مکرر اینترنت مخابرات

رضا خلیلی علت اختلال‌های سرویس اینترنت پر سرعت مخابرات که به صورت قطعی و وصلی‌های مکرر نمایان می‌شود را تشریح کرد.

معاون فنی و مهندسی مخابرات تهران افزود: سال گذشته مشکل قطعی و وصلی‌های مکرر ناشی از مشکل کمبود IP بود که اکنون IP لازم تا حد زیادی تامین شده و بخشی نیز برای مشترکان جدید در حال تامین است.

وی توضیح داد: در نتیجه مشکل کمبود IP، مشترک جدید نمی‌توانست به شبکه متصل شود؛ برای مثال نمی‌توانست صفحه باز کند و برای باز شدن یک صفحه باید چند بار درخواست می‌داد.

خلیلی گفت: علت جدید اختلال که توسط تیم فنی شناسایی شده ناشی از اشکال در برخی مدل‌ مودم‌های مشترکان است؛‌ برخی از مدل‌ها در چند برند دارای ایراد هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه اشکال با اشکال کمبود IP کمی متفاوت است، توضیح داد: در این مدل‌ها یک آدرس مک تکراری تعریف شده که برای مثال در یک منطقه در حالی که دو مشترک در حال کار هستند یکی قطع می‌شود و دیگری وصل است و این اختلال تکرار می‌شود.

وی با اعلام خودداری از برند این مودم‌ها، گفت: به دلیل مشکلاتی که ممکن است برای پیمانکاران در خرید و فروش این برندها ایجاد شود، نام اعلام نمی‌کنم؛ اما با توجه به اینکه این مدل‌ها در حال شناسایی و تعویض هستند، ‌این اختلال رو به کاهش است.

خلیلی گفت: به این ترتیب مشترکانی که از مخابرات مودم گرفته باشند با آنها تماس گرفته می‌شود که برای تعویض مودم مراجعه کنند و مشترکانی که از مخابرات مودم نگرفته باشند پس از محرز شدن علت، اشکال به آنها اعلام می‌شود.

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران تصریح کرد: برای حل این مشکل قرار است یک دیتابیس ایجاد کنیم که اگر مودمی با این مشخصات وارد شبکه شد مودم مشابه دیگری نتواند وارد شبکه شود.

منبع:فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *