جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


علت سنگین بودن آیفون جدید

اپل همواره تلاش می کند تا در کنفرانس هایش، تاکید بسیاری بر سبک و نازک تر شدن محصولاتش داشته باشد. روز چهارشنبه هفته پیش اما چنین اتفاقی رخ نداد و مدیران این شرکت به طور کلی در مورد وزن آیفون ها، سخنی را به میان نیاوردند.

آیفون های ۶S و S6 Plus سنگین تر از نمونه های قبلی شده اند؛ این وزن اضافه اما به چه علت رخ داده است؟

علت سنگین بودن آیفون جدید

 

مشخص نیست اپل در بدنه آلمینیومی که از سری ۷۰۰۰ بهره می برد از چه آلیاژ دیگری نیز بهره گرفته یا در واقع به چه مخلوطی دست یافته اما در هر صورت، وزن سری ۶۰۰۰ (که در آیفون های قبلی استفاده شده) با سری ۷۰۰۰ تفاوت چندانی ندارد و سری جدید، صرفا اندکی متراکم تر است. در این میان گفته شده که از فلز «روی» و «منیزیوم» نیز در آلیاژ جدید استفاده شده است.

علت سنگین بودن آیفون جدید2

خود اپل اما خبر می دهد که آلمینیوم قوی تری که در آیفون های جدید استفاده شده، صرفا ۲ گرم از نمونه قبلی سنگین تر بوده که این میزان، برای نمونه پلاس است و آیفون ۶ اس، صرفا یک گرم به علت آلمینیوم سری ۷۰۰۰ سنگین تر شده.

علت سنگین بودن آیفون جدید3

اپل همچنین در گزارش خود خبر می دهد که بقیه اضافه وزن، از تکنولوژی جدید ۳D Touch ناشی می شود و در واقع، اکنون اجزای نمایشگر بیش از ۲ برابر قبلا وزن پیدا کرده اند. نمایشگر آیفون ۶ صرفا ۱۲ گرم وزن داشته که در نمونه ۶ اس، این مقدار به ۲۹ گرم می رسد. علت آن است که اپل یک لایه جدید دیگر را به اجزای نمایشگر افزوده که می تواند فشار انگشت شما را مورد بررسی قرار دهد. همین موضوع سبب شده تا آیفون ها هم اندکی ضخیم تر گردند و هم کمی سنگین تر.

لازم به ذکر است که اکنون آیفون ۶ اس از نمونه قبلی ۱۴ گرم و آیفون ۶ اس پلاس از نمونه پیشین ۲۰ گرم سنگین تر شده است که نمی توان آن را رقمی ناچیز شمرد.

 

منبع دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *