جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عرضه هدست ویندوز واقعیت ترکیبی لنوو چه زمانی است؟

در اسفند ماه سال گذشته مایکروسافت از کیت توسعه دهندگان ویندوز واقعیت ترکیبی پرده برداری کرد، این هدست که توسط شرکت ایسر تولید شده بود برای توسعه اپلیکیشن ها و بازی های واقعیت ترکیبی در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت. اکنون شرکا سخت افزاری مایکروسافت در حال تولید هدست های واقعیت ترکیبی خود برای مشتریان نهایی هستند.

عرضه هدست ویندوز واقعیت ترکیبی لنوو

واقعیت ترکیبی را باید تحول بزرگ بعدی دنیای فناوری دانست، با عرضه به روز رسانی کریترز ویندوز ۱۰، ویندوز واقعیت ترکیبی همراه با این به روز رسانی در اختیار کاربران قرار گرفته است، اکنون کاربران منتظر قسمت بعدی این پازل یعنی هدست های ویندوز واقعیت ترکیبی هستند که البته با توجه به قیمت مناسب این هدست ها امکان تهیه آن ها برای طیف وسیعی از کاربران وجود دارد.

یکی از شرکت هایی که به سرمایه گذاری در این زمینه اقدام کرده لنوو است که برای اولین بار در نمایشگاه CES از هدست خود پرده برداری کرد. هدست تولیدی این شرکت با وزن ۳۵۰ گرمی خود از بسیاری از هدست های رایج بازار سبک تر است، این هدست مجهز به دو نمایشگر OLED با رزولوشن ۱۴۴۰x1440 بوده، و از این حیث تراکم پیکسلی بالاتری را در مقابل چشم کاربر به نسب هدست Oculus Rift و یا هدست Vive شرکت HTC فراهم می کند. با توجه به قابلیت ردیابی و ثبت ۶ جهته وضعیت کاربر این هدست مانند مایکروسافت هالولنز می تواند بدون نیاز به هیچ گونه دوربین و یا وسیله خارجی، موقعیت و حالت کاربر را در محیط رصد و ثبت کند. در نهایت برای تطابق تصاویر واقعیت ترکیبی با محیط این هدست مجهز به دو دوربین شده است.

این هدست بدون کنترلر های حرکتی عرضه می شود، اما با سایر کنترلرهای موجود در بازار سازگار خواهد بود. به لحاظ نرم افزاری این هدست از اپلیکیشن های استور ویندوز و برخی از اپلیکیشن های هالولنز پشتیبانی می کند.

تاکنون زمان عرضه این هدست مشخص نبود، اما طی تماسی که با Mike Abary قائم مقام بخش مشتریان آمریکای شمالی این شرکت داشتیم مشخص شد که این هدست در زمان تعطیلی تابستانه مدارس قبل از نیمه ماه آگوست در بازار عرضه خواهد شد.

Albary تایید کرد که این هدست به لحاظ قیمتی، از هدست Oculus Rift که در حال حاضر با تخفیف با قیمت ۴۹۹ دلار فروخته می شود، قیمت پایین تری خواهد داشت. گزارشات پیشین قیمتی در حدود ۳۰۰-۴۰۰ دلار را پیش بینی می کردند، که با توجه به ویژگی ها و امکانات هدست بسیار مناسب بوده، و این قیمت دیگر رقبا را تحت فشار قرار خواهد داد.

منبع : وین فون

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *