جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


صفحه نمایش میکرو ال ای دی برای اپل واچ

اعضای زنجیره تامین اپل در تایوان اخیراً اطلاعات جدیدی در مورد مدل 2017 ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ (Apple Watch) منتشر نموده‌اند. بر اساس این اطلاعات، اپل در حال کار بر روی یک صفحه نمایش میکرو ال ای دی (Micro LED) برای نسخه جدید ساعت هوشمند خود می‌باشد. این طور که گفته شده است، قرار است ساعت هوشمند جدید اپل در نیمه دوم سال آینده میلادی روانه بازار شود. شایان ذکر است که کمپانی اپل حدود 2 سال پیش اقدام به خرید شرکت LuxVue Technology، که در زمینه توسعه نمایشگرهای میکرو ال ای دی فعالیت می‌کند، نموده بود.

صفحه نمایش میکرو ال ای دی برای اپل واچ

در ماه آوریل سال 2015 نیز شرکت اپل اقدام به ساخت یک کارخانه جدید برای LuxVue در تایوان نموده بود و به نظر می‌رسد اپل در این کارخانه مشغول طی مراحل تحقیق و توسعه با استفاده از تکنولوژی LuxVue بوده است. با وجود اینکه صفحه نمایش میکرو ال ای دی، اندازه‌های یک میکرون تا 100 میکرون را در بر می‌گیرد و از این لحاظ می‌تواند گزینه مناسبی برای یک ساعت هوشمند به حساب بیاید، اما استفاده از این صفحه نمایش در اپل واچ در مقایسه با پنل‌های OLED کنونی، باعث بالارفتن هزینه تولید این ساعت هوشمند خواهد شد. صفحات نمایش میکرو ال ای دی از لحاظ مصرف انرژی نیز بسیار بهینه‌تر از OLED های کنونی بوده ولی در مقابل، ساخت این نوع نمایشگرها بسیار مشکل‌تر و پیچیده‌تر می‌باشد.

در بخش نرم‌افزاری نیز اپل در اوایل ماه جاری میلادی، سیستم عامل واچ او اس 3 (WatchOS 3) را معرفی نمود که قادر است با نگهداری اطلاعات اپلیکیشن‌ها در حافظه ساعت، سرعت اجرای آن‌ها را افزایش دهد. در این سیستم عامل جدید، اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه سیستم، بروزرسانی خواهند شد و Dock جدید طراحی شده برای اپل واچ، همواره دو عدد از اپلیکیشن‌های مورد علاقه کاربر را برای دسترسی هر چه سریع‌تر به آن‌ها، در دسترس قرار خواهد داد. با بروزرسانی اپل واچ به سیستم عامل جدید، کاربران این ساعت هوشمند قادر خواهند بود تا با نوشتن حروف بوسیله انگشت خود، به پیامک‌های رسیده نیز پاسخ دهند.

کاربران اپل واچ کماکان مشتاقانه در انتظار تغییرات بزرگ بعدی برای ساعت هوشمند خود هستند تا بتوانند مستقل از گوشی آیفون از اپل واچ استفاده نموده و به صورت مستقیم به تماس‌های تلفنی پاسخ دهند. اوایل ماه جاری میلادی، گزارشی منتشر شد که حکایت از عرضه اپل واچ 2 تا انتهای سال جاری میلادی، داشت. بر اساس گزارشات منتشر شده، اپل انتظار دارد تا بتواند ماهانه حدود 2 میلیون واحد از این ساعت‌های هوشمند جدید را تولید نماید. با این حال به این نکته اشاره‌ای نشده است که آیا اپل واچ 2 نسبت به نسل پیشین خود، استقلال بیشتری از آیفون خواهد داشت یا نه. در پایان باز هم خاطر نشان می‌کنیم که پیش بینی نمی‌شود صفحه نمایش جدید میکرو ال ای دی را تا قبل از نیمه دوم سال 2017، در ساعت هوشمند اپل مشاهده نماییم.

منبع دیجی رو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *