جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


صرفه جویی در مصرف باتری با Doze گوگل

گوگل در نظر دارد که راهکاری را به کاربران اسمارت فون های مبتنی بر اندورید ارائه دهد که دستگاه های آنها برای یک روز کامل شارژ داشته باشند.

 

صرفه جویی در مصرف باتری با Doze گوگل این شرکت در کنفرانس ویژه توسعه دهندگان خود از قابلیت جدیدی پرده برداشت که قرار است در نسخه بعدی سیستم عامل آن به نام Android M ارائه گردد و مصرف برق دستگاه های مبتنی بر آن را مدیریت نماید..

این قابلیت که Doze نام دارد زمانی که موبایل اندرویدی شما برای مدت معینی از جایش حرکت نکرده باشد با استفاده از حسگرهای خود این مساله را تشخیص می دهد.

در صورت تشخیص این مساله اندروید به صورت خودکار برخی فرایندهای مرتبط به اپلیکیشن های پر مصرف را متوقف می کند که این مساله قطعا تاثیر به سزایی در افزایش عمر باتری دستگاه ها دارد.

در زمان تست این قابلیت گوگل اظهار داشت که تبلت نکسوس ۹ که از این قابلیت بهره می برد دارای عمر باتری دو برابر بیشتر نسبت به همین محصول با نسخه قبلی اندروید است.

البته در نظر داشته باشید که این قابلیت هیچگونه اختلالی در عملکرد تلفن هوشمند شما به وجود نمی آورد و همچنان می توانید نوتیفیکیشن ها، پیام های دارای اولویت بالا و هشدارهای موبایل خود را دریافت نمایید.

منبع:fortune

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *