جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


صرفه جویی در مصرف اینترنت گوشی

پژوهش ها نشان می دهد حدود 15 درصد ابزارهای کاربردی در گوشی های هوشمند، آگهی های تبلیغاتی مخفی دریافت می کنند که این آگهی ها روزانه به طور میانگین 2 گیگابایت از حجم اینترنت کاربر را مصرف می کنند.

صرفه جویی در مصرف اینترنت گوشی

 بررسی ها نشان می دهد، ابزارهای کاربردی در گوشی های هوشمند به واسطه عکس ها و ویدیوهایی که هرگز از سوی کاربران مشاهده نمی شوند، روزانه 2 گیگابایت اینترنت مصرف می کنند.
این ابزارها همچنین می توانند عمر باتری و میزان پهنای باند موبایلی را کاهش دهند و به صورت مخفیانه بدون آنکه کاربر اطلاع داشته باشد، در دستگاه موبایلی فعالیت کنند و اقدامات خود را انجام دهند.
براساس این گزارش، این ابزارها همچنین به بخش تنظیمات گوشی دسترسی دارند و باعث می شوند که گوشی هرگز در حالت آماده باش قرار نگیرد تا باتری آن زودتر تمام شود.
از دیگر اقداماتی که این ابزارها انجام می دهند می توان به اصلاح، پاک کردن اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی، پاک کردن اطلاعات مربوط به موقعیت های جغرافیایی کاربر اشاره کرد.
مرکز تحقیقاتی Forensiq با انجام این بررسی همچنین متوجه شد ابزارهای کاربردی در گوشی های هوشمند آگهی های تبلیغاتی مخفیانه را اجرا می کنند و بدون آنکه امکان مشاهده آنها برای کاربر وجود داشته باشد، پهنای باند گوشی را به واسطه اجرای تصاویر ویدیویی سنگین مصرف می کنند.
این بررسی نشان داد بیش از 13 درصد آگهی های تبلیغاتی در دستگاه های موبایلی اپل، اندروید و ویندوز فون هرگز توسط کاربران دیده نمی شوند و به فعالیت خود ادامه می دهند.
این گزارش حاکی است، این بررسی بر اساس 16 میلیارد آگاهی تبلیغاتی منتشر شده در 12 میلیون دستگاه موبایلی انجام شد.

منبع:رایورز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *