جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


شبیه سازی ویروسهای MS-DOS

وب سایت Archive.org موفقیت قابل ملاحظه‌ای در گردآوری نرم‌افزارهایی که مدت‌ها است بازنشسته شده‌اند و تنها خاطره‌ای از آن‌ها در ذهن ما باقی مانده بدست آورده است. کلکسیونی از بازی‌های کلاسیک و یا حتی نرم‌افزارهای تحت سیستم‌عامل MS-DOS تنها گوشه‌ای از برنامه‌ها و بازی‌های قدیمی هستند که می‌توانید از طریق یک شبیه‌ساز DOSBOX آن‌ها را اجرا کنید.

شبیه سازی ویروسهای MS-DOS

در جدیدترین اقدام، مجموعه‌ای از ویروس‌های MS-DOS مربوط به دهه 80 و 90 میلادی به‌منظور اجرا از طریق شبیه‌ساز مرورگر وب DOSBOX برای دانلود روی درایو دیسک سخت شما در این مجموعه قرار گرفته است. البته درنظر داشته باشید به نوعی زهر تمامی ویروس‌ها کشیده شده! و  تمامی آن‌ها بی‌خطر هستند.

برای آزمایش این ویروس‌های قدیمی کافی است به آدرس https://archive.org/details/malwaremuseum?&sort=-downloads مراجعه و بسته به علاقه خود یک یا چند مورد را بررسی کنید.

اکثر ویروس‌های موجود در این دسته در واقع تصاویر رنگی برپایه کدهای اسکی هستند که اولین دسته تصاویر گرافیکی دیجیتالی نیز به شمار می‌آیند. از جمله خطرناک‌ترین ویروس‌هایی که در این مجموعه وجود دارند می‌توان به Q-CASINO.COM اشاره کرد که به کاربران هشداری در خصوص حذف جدول تخصیص فایل و ایجاد نسخه پشتیبان از آن در رم نمایش می‌دهد. پس از این، کاربران با گزینه‌ای مبنی بر اجرای یک بازی روبرو خواهند شد. در صورتی که نتیجه این بازی به نفع آن‌ها تمام شود، حافظه FAT آن‌ها بازخواهد گشت اما در صورت شکست و یا در صورتی که رایانه خود را خاموش کنند، دسترسی به تمامی فایل‌های خود را از دست خواهند داد.

جیسون اسکات مسئول نرم‌افزاری وب‌سایت Archive.org با اطمینان خاطر از اینکه این ویروس‌ها کاملا بی‌خطر هستند از علاقه خود به ویروس Ambulance خبر می‌دهد. ویروسی که پس از اجرا صدای و گرافیکی برای عبور یک آمبولانس از صفحه‌نمایش شما را تداعی می‌کند.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *