جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


شبکه ملی اطلاعات آمد

مراسم افتتاح فاز نخست شبکه ملی اطلاعات صبح امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

شبکه ملی اطلاعات آمد
به گفته مسئولان یکی از اهداف راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات این است که کاربران ایرانی در سطح کشور بتوانند هر زمانی و هر مکانی و با هر نیازی به این شبکه دسترسی از ظرفیت‌های آن برای انجام خواست ارتباطی خود استفاده کنند.

در ابتدای مراسم نصرالله جهانگرد به عنوان رئیس سازمان فناوری اطلاعات طی سخنانی با گرامیداشت هفته دولت و مقام شهیدان رجایی و باهنر گزارشی از فعالیت‌های وزارت ارتباطات و شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه برای راه‌اندازی پروژه شبکه ملی اطلاعات ارائه و اظهار کرد: امروز یکی از بزرگترین پروژه‌های استراتژیک ملت ایران به نام شبکه ملی اطلاعات راه اندازی می‌شود.

او ادامه داد: مجموعه مراحل طی شده در شروع برنامه شبکه ملی در قانون پنجم توسعه تعریف مصوب داشت و اواخر سال ۱۳۹۲ مصوبه به طور موجز مورد تصویب قرار گرفت تا دارای یک شبکه توانمند، کوشا، امن با قابلیت موبیلیتی در سراسر کشور داشته باشیم.

او ادامه داد: برنامه تدوین شده در اواخر سال ۱۳۹۴ به سمع و نظر نخبگان رسید و از آن زمان تا کنون یک ستاد هفتگی کار مربوط به اجرای این شبکه را دنبال می‌کند.

این مراسم به طور زنده از طریق سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پخش شد

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *