جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سیم کارتهای جدید آذر ماه می آیند

سیم‌کارت‌های مربوط به اپراتورهای مجازی از اپراتور وارد بازار می‌شوند و اپراتورهای دیگر نیز موظفند تا آبان قراردادی با این اپراتورها داشته باشند.
سیم کارتهای جدید آذر ماه می آیند
معاون سازمان تنظیم مقررات از واگذاری سیم‌کارت‌های جدیدی که مربوط به اپراتورهای مجازی می‌شود یاد کرده و اظهار امیدواری کرد این سیم‌کارت‌ها از آذر ماه وارد بازار شوند.


صادق عباسی شاهکوه در نشست خبری در حاشیه هفدهمین نمایشگاه تلکام به پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران پرداخت و در ارتباط با فعالیت شبکه های مجازی و قوانین مربوط به آن گفت: در خصوص OTT‌ها مشاوران خارجی هم گرفتیم و با همکاری مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه برنامه‌های مربوطه را تدوین و برای تائید به شورای عالی فضای مجازی ارسال کردیم و اگر شورا بپذیرد سیاست‌هایی در خصوص شبکه‌های اجتماعی نیز اعمال خواهد شد تا بدین ترتیب شبکه‌های داخلی مجوز فعالیت هایی به مراتب گسترده تر از نمونه های خارجی داشته باشند.

وی در خصوص اپراتورهای مجازی نیز متذکر شد: اپراتورهای مختلف تلفن همراه موظفند تا سوم آبان حداقل یک قرارداد با اپراتورهای مجازی داشته باشند که تا کنون رایتل این کار را انجام داده و دو اپراتور دیگر نیز باید این کار را انجام دهند. مورد دوم قراردادها نیز باید تا سوم آذر ماه انجام شود و بدین ترتیب تا سوم آذر حداقل شش قرارداد در اپراتورهای مجازی امضا شده و آذر ماه سیم‌کارت اپراتور مجازی را ارائه خواهیم کرد.

معاون سازمان تنظیم مقررات رادیویی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره همکاری مخابرات با سایر شرکت‌های فعال در حوزه فاوا، با تاکید بر اینکه طبق مصوبات شرکت مخابرات ملزم به واگذاری زیرساخت‌های خود به شرکت‌های مختلف است گفت: در همین راستا این شرکت ملزم به راه اندازی سامانه‌ای شد تا مشخص باشد امکانات به صورت عادلانه واگذار می‌شود. در قالب این سامانه نیز تا هفته گذشته حدود ۱۵ هزار تقاضا در این عرصه ثبت شده بود.

عباسی شاهکوه در ادامه در خصوص میزان موفقیت طرح ترابردپذیری نیز متذکر شد: موفقیت چندین جنبه دارد که یکی این است که این طرح پس از سال‌ها به طور موفق اجرایی شده و هر روز در قالب آن ترابردهایی میان اپراتورها انجام می‌شود البته باید پذیرفت هیچ فرایندی خالی از اشکال نخواهد بود اما اخیرا اشکالات این سیستم نزدیک به صفر شده است.

وی در ارتباط با میزان استقبال مردم از اجرای این طرح گفت: ما باید این امکان را برای مردم فراهم کنیم و حال مردم هستند که حق انتخاب دارند. البته طی این مدت نیز به نظر می‌رسد که حجم استقبال مشترکان از این طرح افزایش یافته است چراکه به هنگام افتتاح این طرح روزانه حدود ۵۰۰ تقاضا برای ترابرد داشتیم اما طبق آخرین آمار روزانه حدود ۴۰۰۰ تقاضای ترابرد وجود دارد.

معاون رگولاتوری افزود: البته ممکن است به دلایلی مانند کمرنگ بودن تبلیغات یا اینکه مردم هنوز از شیوه اجرای این طرح اطمینان نداشته یا تفاوتی بین اپراتورها حس نمی کنند در ابتدای کار حجم جابجایی‌ها چندان بالا نباشد.

وی در پاسخ به این سئوال که از ابتدای اجرای ترابردپذیری تا کنون چه تعداد جابجایی صورت گرفته، عنوان کرد: اکنون آمار دقیق این جابجایی‌ها را در خاطر ندارم اما شاید حدود ۲۰ هزار جابجایی صورت گرفته باشد که البته نمی توان در این جایگاه اعلام کرد که از میان این جابجایی‌ها تا چه اندازه به کدام اپراتور مربوط بوده است. البته باید این نکته را هم مدنظر داشت که بخش قابل توجهی از درخواست‌ها نیز به دلایل مختلف رد می‌شوند.

عباسی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سئوال که در تبلیغات نمایشگاه تلکام یکی از شرکت‌هایی که مجوز فعالیت به عنوان اپراتور مجازی را دریافت کرده به اعلام شماره پرداخته و از نام ایران تل برای فعالیت های تجاری خود بهره گرفته، توضیح داد: ما اعلام کرده ایم ۰۹۹۹ برای اپراتورهای مجازی تخصیص داده شده اما هنوز به کسی سرشماره نداده‌ایم البته به طور طبیعی در نامبرینگ معمولا اولین اپراتورها حق انتخاب شماره بیشتری دارند اما هنوز شماره واگذار نشده است. در خصوص تشابهات اسمی نیز باید بررسی شود و دید آیا شکایتی هست یا خیر؟

وی درباره پروانه اپراتور ماهواره‌ای نیز اظهار کرد: قرار بود اپراتوری که خودش ماهواره لانچ کرده یا اجاره کند داشته باشیم برای این موضوع نیاز به هماهنگی‌هایی با سازمان فضایی است و مذاکرات در حال انجام است. در کل نظر ما این است که این مورد طرح خوبی است اما اکنون جزو اولین اولویت‌های ما قرار ندارد و برای کار در این عرصه باید دقت داشت برنامه‌های اصلی فضایی را زیر سئوال نبرده و دچار مشکل نکند.

او در ارتباط با دوره حفاظت اپراتور فیبر نوری نیز اینگونه اعلام کرد که مشروط به شرایطی قرار است دوره حفاظت ایرانیان نت تمدید شود که هنوز در این خصوص تصمیمات نهایی گرفته نشده و جزئیات و روند اجرای این تصمیم مشخص نیست اما باید به گونه ای تصمیم گرفت که به شرایط سایر رقبا از جمله اف.سی.پی‌ها ضربه‌ای وارد نکند.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در ارتباط با دارندگان پروانه FCP نیز عنوان کرد: تا کنون ۱۳ پروانه صادر شده که تا چندی دیگر چهار مجوز جدید هم صادر خواهد شد.
وی در خصوص گلایه‌هایی که در ارتباط با فعالیت کمرنگ این شرکت‌ها در حوزه تلفن ثابت مطرح است گفت: در این زمینه باید بحث اینترکانکشن بین آنها و اپراتورها به نتیجه برسد که در حال پیگیری است اما بعد از صدور مجوزهای نسل سه و چهار با توجه به رشدی که در این حوزه صورت گرفت کار تا حدی برای اپراتورهای ثابت دشوار شد اما با تعیین قیمت انتقال داخلی و تصمیمات جدیدی که گرفته شده انتظار داریم شرایط برای این اپراتورها بهبود پیدا کند.
او همچنین متذکر شد: در خصوص شبکه‌سازی نیز این شبکه‌ها مجاز به ایجاد شبکه فیبر برای خود نبودند و از نیمه مرداد ماه این مجوز به آنها داده شده است و در کل ایجاد شبکه امری زمان بر است و تا نتیجه‌گیری کمی زمان لازم است.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *