جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سیستم هشداردهنده تشخیص دود

مردم شرکت Netatmo را بیشتر با محصولات امنیتی خانگی مجهز به هوش مصنوعی می‎شناسند که با دوربین‎های امنیتی خود سارقان را شناسایی می‎کند، اما در نمایشگاه CES امسال محصولات جدید دیگری از این شرکت معرفی شد که در صدر آنها آژیر و هشداردهنده دود هوشمند این شرکت قرار دارد. همچنین این شرکت با برندهای فرانسوی Velux و Legrand در زمینه تولید سویچ‎های هوشمند، پریزهای برق، پنجره‎های سقفی و پرده به همکاری پرداخته است.

سیستم هشداردهنده تشخیص دود
در زمینه محصولات مصرفی، Netatmo یک هشدار دهنده هوشمند دود را به عنوان یک ابزار نظارتی و امنیتی از مجموعه خود ارائه کرده است که شبیه به Nest Protect عمل می‎کند. این دستگاه بعد از تشخیص دود یک هشدار دهنده 85 دسی‎بل را به صدا در می‎آورد و علاوه بر آن به صورت بلادرنگ یک هشدار را نیز به تلفن هوشمند شما ارسال می‎کند. این هشدار با یک پیغام شبیه به «دود در آشپزخانه دیده شد.» به شما دقیقا می‎گوید که مشکل در کجا رخ داده است. بعد از دریافت خطا نیز شما می‎توانید صدای هشدار را به صورت دستی و یا از طریق اپلیکیشن خاموش کنید.

باتری موجود در این دستگاه تا 10 سال عمر می‎کند و قبل از تمام شدن به شما اطلاع می‎دهد و یک گزارش بررسی خودکار را به صورت هفتگی برای شما ارسال می‎کند. این دستگاه نه تنها با اپلیکیشن امنیتی خود Netatmo (و سایر برنامه‎های IFTTT) سازگار است، بلکه به گفته خود این شرکت با پلتفرم HomeKit اپل نیز سازگار است.

این شرکت همچنین از یک آژیر امنیتی داخل ساختمان با قابلیت اتصال وای‎فای و بلوتوث LE رونمایی کرده است که به یک دوربین امنیتی تشخیص چهره مجهز است. اگر این دوربین چهره‎ای ناشناس را شناسایی کند (یا اگر یک هشدار از طریق Netatmo’s Tags دریافت کند)، یک آژیر بلند 110 دسی‎بل را به صدا در می‎آورد و همزمان یک هشدار با متنی شبیه به «یک حرکت مشکوک در گاراژ خانه شما دیده شد) را به تلفن هوشمند شما ارسال می‎کند. به لطف سیستم ضد ضربه و تشخیص لرزش به کار رفته در این دستگاه، در صورتی که کسی اقدام به غیر فعال کردن آن کند شروع به ارسال هشدار می‎کند.

سیستم هشداردهنده تشخیص دود2

این سیستم آژیر نیز مثل دستگاه تشخیص دود با اپلیکیشن امنیتی Netatmo و سایر برنامه‎های IFTTT کار می‎کند. هر دو محصول در نیمه دوم سال 2017 روانه بازار می‎شوند اما هنوز قیمتی برای آنها تعیین نشده است.

صرف نظر از محصولات تولیدی این شرکت که برای مصرف کنندگان عادی تولید شده، پیمانکاران ساختمانی نیز می‎توانند از محصولات Netatmo استفاده کنند. سازندگان مسکن که در اروپا اقامت دارند می‎توانند با توجه به همکاری این شرکت با شرکت‎های فرانسوی Velux  و Legrand  از محصولات Netatmo در خانه‎های خود استفاده کنند.

محصول جدیدی به نام Celiane with Netatmo که از مجموعه‎ای از سویچ‎های هوشمند و پریزهای برق تشکیل شده است به شما امکان می‎دهد روشنایی را کنترل کنید، کرکره‎ها را باز و بسته کنید و هر لوازم خانگی یا دستگاه هوشمندی که به آنها متصل می‎شوند را کنترل کنید. این سیستم با HomeKit اپل و الکسای آمازون سازگار است و این به این معنا است که شما می‎توانید تمام لوازم خانه را با صدای خود کنترل کنید.

سیستم هشداردهنده تشخیص دود3

 

سیستم Velux Active with Netatmo نیز به شما اجازه می‎دهد با استفاده از سنسورهای اندازه گیری نور، دما، رطوبت و کیفیت هوا به طور خودکار و متمرکز و یا از راه دور پنجره‎های سقفی، پرده و کرکره‎ها را کنترل کنید.

محصولاتی که با همکاری این دو شرکت تولید می‎شوند در نیمه دوم سال 2017 وارد بازار خواهند شد و بیشتر مصرف کنندگان اروپایی را هدف گرفته‎اند.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *