جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سیاه ترین ماده جهان

در سال 2014 میلادی، محققان بریتانیایی از Vantablack به عنوان تیره‌ترین ماده ساخت دست بشر رونمایی کردند اما با با گذشت دو سال، به‌نظر می‌رسد ماده سیاه‌تری جایگزین محصول پیشین شده است. Vantablack اصلی از نانوتیوب‌های کربنی به منظور جذب 99.96 درصد از نور استفاده می‌کرد اما محققان Surrey NanoSystems جذب نور بیشتر در ماده جدید تولیدی را امکان‌پذیر ساخته‌اند. در واقع، ماده جدید به اندازه‌ای سیاه است که حتی تولیدکنندگان آن هم دقیقا نمی‌دانند چه میزان نور توسط آن جذب می‌شود.

سیاه ترین ماده جهان

با این وجود، ویدئوی ارائه شده از قابلیت‌های این ماده می‌تواند به‌خوبی میزان تیرگی آن را به تصویر بکشد. در ویدئوی منتشر شده، محققان پرتوی لیزر را به این ماده می‌تابانند و همان‌طور که مشاهده می‌کنید این پرتو هنگامی که در برخورد با Vantablack جدید قرار می‌گیرد، به‌طور کامل محو می‌شود.

ویژگی‌های منحصر به‌فرد این محصول می‌تواند راهکارهای جدیدی را برای حذف تداخلات موجود برپایه حضور نور ایجاد کند. از همین رو، دوربین های مادون قرمز، سنسورها و دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق از جمله مقاصد بالقوه استفاده از این تکنولوژی خواهند بود. محققان معتقدند از این ماده می‌توان به‌منظور ایجاد تاثیرات بصری و چشم‌نواز در محصولات لوکس موجود در بازار نیز استفاده کرد.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *