جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سنسورهای دوربین سامسونگ در گوشی‌های باریک مورد استفاده میتوانند قرار گیرند

سامسونگ، اپل و هم‌چنین گوگل به شدت دنبال ساخت بهترین دوربین موبایل هستند؛ با این حال، لنز دوربین بیشتر گوشی‌های این شرکت‌ها یا از گوشی بیرون زده، یا مثل گلکسی نوت ۸ باعث شده تا ضخامت بدنه‌ی گوشی بیشتر شود. دو گوشی iPhone 8 و Pixel 2 از جدیدترین گوشی‌هایی هستند که لنز آن‌ها از بدنه بیرون زده است. با این حال، سامسونگ می‌گوید که سنسورهای دوربین جدیدی که ساخته، می‌تواند نه تنها کاری کند که یک گوشی باریک بسازید، بلکه لنز را هم‌سطح بدنه نگاه دارید.

 

سنسورهای دوربین سامسونگ

سنسورهای جدید سامسونگ می‌تواند نه تنها کاری کند که یک گوشی باریک بسازید، بلکه لنز را هم‌سطح بدنه نگاه دارید.
سامسونگ دو سنسور ISOCELL جدید ساخته است که هرکدام به یک درد می‌خورند. سنسور اول Fast 2L9 نام دارد و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. این سنسور با استفاده از تکنولوژی Dual Pixel سرعت فوکوس خودکار را بسیار بالا برده است. پیکسل‌های این سنسور ۱.۲۸ میکرومتر است که به نسب مدل قبلی، اندازه‌ی آن کمتر شده. سامسونگ می‌گوید که سنسور جدید آن‌ها می‌تواند به خوبی روی سوژه‌های در حال حرکت فوکوس و آن‌ها را دنبال کند. این سنسور قرار است هم‌چنین فقط با یک لنز، عکس‌های پرتره بگیرد و افکت بوکه به آن‌ها بدهد.

سنسور دیگر، Slim 2X7 نام دارند و همانطور که از اسمش پیداست، می‌تواند در گوشی‌های باریک به خوبی جای بگیرد، حتی با اینکه دقت آن ۲۴ مگاپیکسل است. این سنسور هم‌چنین اولین سنسور موبایل است که اندازه‌ی پیکسل آن کمتر از یک میکرومتر و ۰.۹ است. سامسونگ می‌گوید این سنسور مناسب عکاسی در نور کم است و می‌تواند با قرار دادن چهار پیکسل مجاور هم در کنار یکدیگر، حساسیت به نور را بالا ببرد.

سامسونگ گفته است که هر دو سنسور را می‌توان به راحتی چه در جلوی گوشی و چه در پشت استفاده کرد. پیش‌بینی می‌کنیم این شرکت کره‌ای از سنسورهای جدید خود در گوشی‌های آینده‌اش استفاده کند و پرچم‌دارهای بعدی سامسونگ کیفیت عکاسی بالاتری داشته باشند.

منبع : دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *