جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سلفی اجباری برای رانندگان اوبر

اوبر امروز اعلام کرد رانندگان همکار با این شرکت ارائه‌دهنده خدمات تاکسی‌یابی باید قبل از آغاز همکاری با این شرکت و پذیرش درخواست مسافران از خود عکس سلفی بگیرند.

سلفی اجباری برای رانندگان اوبر
این قابلیت جدید که کنترل آنی‌ هویت یا Real-Time ID Check نام گرفته راهی برای مقابله با کلاهبرداری و جعل هویت رانندگان این شرکت دانسته شده است. زیرا خطر نفوذ به حساب‌های کاربری رانندگان اوبر و جعل هویت آنان و سپس زورگیری از مسافران وجود دارد و مواردی از این دست هم گزارش شده است.

این اقدام می‌تواند جایگزینی برای تهیه اثر انگشت رانندگان به منظور بررسی سوابق جنایی و تخلفات آنان محسوب شود. اوبر چند ماهی است که در حال بررسی ارائه آزمایشی این خدمات است و حال بر اساس قوانین تازه آن، رانندگان باید هر چند وقت یکبار از خود در برنامه موبایلی این شرکت عکس‌های سلفی بگیرند تا بتوانند مسافران جدیدی را پذیرش کنند.

عکس‌های سلفی گرفته شده توسط رانندگان با استفاده از سرویس‌های شناسایی چهره مایکروسافت با عکس‌های ذخیره شده در حساب کاربری هر راننده مقایسه می‌شود تا معلوم شود فردی که سلفی گرفته واقعا همان راننده اصلی است یا خیر.

در صورتی که مشخص شود دو عکس با یکدیگر مطابقت ندارند، حساب کاربری بلوکه شده و سپس اقدامات بعدی به عمل خواهد آمد.

در جریان بررسی آزمایشی موضوع برخی ناهماهنگی‌ها به علت نامشخص بودن عکس‌های پروفایل رانندگان ایجاد شد. اما در ۹۹ درصد موارد این آزمایش با موفقیت صورت گرفت و هویت رانندگان تایید شد. کل این فرایند چند ثانیه به طول می‌انجامد و لذا با استفاده از آن وقت مسافران هم تلف نمی‌شود.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *