جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سقف های خورشیدی تسلا

مؤسس و مدیرعامل شرکت تسلا یعنی ایلان ماسک معروف وقتی در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که سقف‌های خورشیدی جدید تسلا از نظر ظاهری خیلی بهتر از سقف‌های معمولی هستند؛ کسی حرف‌اش را جدی نگرفت. اما این شرکت با رونمایی از این سقف‌ها به همه ثابت کرد که مدیرعامل‌اش راست می‌گوید.

سقف های خورشیدی تسلا
این سقف‌های جدید به‌عنوان جایگزین سقف‌های متداول که با جذب و گردآوری نیروی خورشیدی برق تولید می‌کنند؛ زیباتر هستند. بدون شک محصول تازه تسلا خیلی بهتر از محصولات عجیب و پنل‌های غیرعادی است که این روزها در بازار می‌بینیم.

سقف‌های خورشیدی تسلا در چهار زمینه از سقف‌های دیگر متمایز می‌شوند و تسلا در مراسم معرفی خود آن‌ها را به این شکل عنوان کرد: “کاشی شیشه‌ای بافت‌دار”؛ “کاشی تخته سنگ شیشه‌ای”؛ “کاشی شیشه‌ای توسکان” و “کاشی شیشه‌ای صاف”. هر کدام از این کاشی‌ها ظاهری منحصر‌به‌فرد به خانه می‌دهد ولی همه آن‌ها از نظر موادی که در ساخت‌‌شان به‌کار رفته شباهت زیادی به‌هم دارند. هرکدام از این سقف‌ها در برابر نور خورشید شفاف هستند ولی وقتی از زاویه به آن‌ها نگاه می‌شود مات به‌نظر می‌رسند.

مدل‌هایی که در حال حاضر تولید شده؛ تنها دو درصد اتلاف انرژی دارند پس به‌گفته ایلان ماسک 98 درصد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما تسلا به این میزان نیز راضی نیست. از همین رو؛ در یک همکاری مشترک با 3M‌ قصد دارد تا پوشش آن‌ها را بهینه‌سازی کند و به نقطه‌ای برسد که توان آن‌ها از کارایی نرمال هم بالاتر برود. چون این سقف می‌تواند نور به‌دست آمده از خورشید را درون خود نگه دارد و سپس آن را به اطراف ساطع کند تا در نتیجه آن انرژی کمتری از بین برود. چون به‌طور کامل در سطح پراکنده شده است.

البته در این بین قیمت نقش مهمی را ایفاء می‌کند. قیمت تمام شده سقف تسلا نسبت به سقف‌های متداولی که مورد استفاده قرار می‌گیرد کمتر است و حتی می‌تواند به‌دلیل پایین بدون هزینه‌های ساخت آن؛ به‌خوبی با دیگر مدل‌های موجود رقابت کند. تسلا فعلا از دادن اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت این محصول طفره می‌رود؛ چون آن‌ها برای تعیین قیمت مصرف‌کننده باید چند فاکتور مهم دیگر از جمله نصب سقف برای هر خانه را درنظر بگیرند.

مواد به‌کار رفته در سقف‌های استاندارد سود مالی آن‌چنانی برای موارد بعد از نصب برای صاحب‌خانه به‌همراه ندارد؛ به‌جز این‌که هزینه تمام شده خانه را بهتر می‌کند. برای رسیدن به این منظور؛ تسلا در محصول جدید خود؛ انرژی موردنیاز برای برق‌رسانی به لوازم خانه را به‌طور کامل تولید و تأمین می‌کند. برقی که به این شیوه تولید می‌شود؛ در واحدهای باتری جدید Powerwall 2.0 ذخیره می‌شود تا صاحبان‌خانه بتوانند ذخیره‌ای در خانه داشته باشند.

به‌احتمال زیاد سقف‌های خورشیدی تسلا از تابستان سال آینده بر روی خانه‌ها نصب می‌شوند و شرکت تولیدکننده درنظر دارد تا از چهار گزینه خارجی ممکن دو گزینه را انتخاب کند و به‌تدریج این گزینه‌ها را در طول زمان گسترش دهد. از آن‌جایی که در ساخت این سقف‌ها از شیشه کوارتز استفاده می‌شود؛ پس باید عمر بیشتری را نسبت به آسفالت داشته باشد به‌طوری‌که گفته می‌شود عمر آن‌ها در حدود 2 تا 3 برابر بیشتر است. از همین رو بود که ایلان ماسک گفت آن‌ها باید عمر بیشتری نسبت به خانه داشته باشند.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *