جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سایت‌های جعلی ثبت نام زائرین

در ایام نزدیک به اربعین سید و سرور شهیدان حضرت ابا عبدا… الحسین هستیم و خیل عظیمی از مردم عزیز و خدا دوست تصمیم به زیارت مرقد آن امام بزرگوار را دارند و چنان ذوقی برای زیارت دارند که حاضرند به هر قیمتی به مرقد ایشان مشَرف شوند در این میان نیز کسانی پیدا می‌شوند که در پوشش دفاتر زیارتی و نمایندگی کنسولگری عراق در شهرهای مختلف ایران اقدام به ثبت نام از زایرین محترم می‌نمایند که در این بین عده‌ای اقدام به سوءاستفاده می نمایند.

ثبت نام زائرین

سرهنگ “علی کریمی” رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس فتا گفت: با توجه به اینکه تهیه بلیت و ثبت نام اینترنتی یکی از راهکارهای موثر در کاهش هزینه، صرفه جویی در وقت و زمان، آسایش و رفاه زائران میب‌اشد در فضای مجازی نیز با درج آگهی های جذاب اما جعلی قصد جلب توجه زوار محترم را دارند باید توجه داشت برپایی سایت‌های جعلی و تقلبی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه ای است که در ایام مناسبتی صورت می‌گیرد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه به شهروندان محترم توصیه کرد:

• مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند؛ بنابراین مراقب باشید تا در دام فیشرها و سایت‌های فیشینگ که فقط جهت سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند نیفتید.

• در خصوص آگهی ها و پیامک هایی که به نظر جذاب و خارج از قوانین سازمان حج و زیارت است هوشیار باشید.

• جهت ثبت نام به دفاتر مجاز و مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه نمایند و مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیر مسئول واگذار ننمایند و یا اسکن آنرا به سایت های فاقد نکات امنیتی و نا امن ارسال نکنید.

• همچنین تمامی سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از پروتکل https استفاده می کنند.
• ضمنا شهروندان عزیز می‌توانند جهت اطلاع از لیست دفاتر مجاز در استان به سایت رسمی سازمان حج و زیارت رجوع نمایند.

وی در پایان گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ارتباط مردمی اعلام نمایند.

منبع پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *