جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سامسونگ یا اینتل، کدام بزرگ‌تر است ؟

طبق گزارش تحلیلی موسسه پژوهشی IC Insights که صنعت مدارهای مجتمع (IC) را دنبال می کند، سامسونگ می تواند در یک تحول تاریخی اینتل را در فروش پشت سر بگذارد و جایگاه شماره یک دنیا در فروش تراشه را تصاحب کند. در حقیقت گزارش منتشر شده نشان می دهد سامسونگ در سه ماهه دوم سال میلادی جاری بخش نیمه هادی اینتل را در فروش پشت سر گذاشته است.

سامسونگ یا اینتل

همانطور که حدس می زنید سامسونگ بخشی بزرگی از موفقیت خود را مدیون تقاضای روز افزون برای تراشه های مورد استفاده در وسایل قابل حمل چون گوشی های موبایل است.

در طول نزدیک به 25 سال اخیر اینتل جایگاه شماره یک تولید تراشه در دنیا را در اختیار خود داشت چراکه از سال 1993 میلادی تراشه های مبتنی بر ریزمعماری x86 این کمپانی نیرو بخش اغلب کامپیوترها و نوت بوک های دنیا بوده اند. قطعاتی که این کمپانی می فروشد تنها به پردازنده محدود نمی شود، اینتل ارائه دهنده تراشه؛ از کنترلرشبکه گرفته تا حسگر دماست. در واقع رقابت سامسونگ با چنین غول بزرگی خود یک شاهکار است.

بر اساس گزارش IC Insights، بخش عمده ای از رشد فروش سامسونگ ناشی از افزایش قیمت تراشه های NAND و DRAM است که پیش بینی می شود طی ماه های باقی مانده از شدت آن کاسته شود. در این حالت ممکن است موقتاً سامسونگ جایگاه نخست را به اینتل واگذر کند که حتی در این حالت نیز یک دست آورد بزرگ برای این غول کره ای خواهد بود.

منبع : شهر سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *