جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سامسونگ برای پیشگام بودن در تولید تراشه و نمایشگر، 18.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

سامسونگ برای پیشگام بودن در تولید تراشه و نمایشگر، 18.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. این کمپانی کره‌ای امروز اعلام نمود که برای توسعه و نگه داشتن جایگاه برتر خود در بازار تراشه حافظه و صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، در کره جنوبی 18.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد نمود. این سرمایه‌گذاری باعث ایجاد نیم میلیون شغل در کره جنوبی خواهد شد.

شرکت سامسونگ سالانه مبلغ 10 میلیارد دلار در بخش تولید قطعات خود سرمایه‌گذاری می‌کند. انتظار می‌رود که امسال تراشه حافظه این کمپانی بیشترین بازدهی و سوددهی را برای سامسونگ به ارمغان بیاورد، بنابراین سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش قطعا می‌تواند تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

عامل مهم دیگری که سبب شد تا کمپانی سامسونگ این سرمایه‌گذاری را در کشور خودش صورت دهد، رییس‌جمهور جدید کره جنوبی، مون جائه این، است که از کمپانی‌های بزرگ خواسته بود تا برای ایجاد شغل بیشتر در این کشور به سرمایه‌گذاری های داخلی بپردازند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، این حرکت سامسونگ نشان داد که این کمپانی هنوز هم قابلیت اجرای اقدامات بزرگ را بدون رییس واقعی خود، جی وای لی، که به اتهام دادن رشوه به رئیس جمهور قبلی کره، پارک گوئن های، در محاکمه به سر می‌برد را داراست.

پارک جو گان، رئیس بخش تجزیه و تحلیل در رویترز نوشت:

سامسونگ از سرمایه‌گذاری در کره جنوبی به دلیل فضا و جو حاکم سیاسی بسیار خشمگین است.
براساس این سخنان، این غول کره‌ای بعد از اعلام احداث 380 میلیون واحد صنعتی در آمریکا، نیاز به چنین ابتکار عملی در کشور خود داشت. سامسونگ همچنین گفته است که می‌خواهد خط تولیدی به کارخانه حافظه‌های NAND خود در شهر شی‌آن چین اضافه نماید، البته میزان سرمایه‌گذاری و زمان چهارچوب کار را مشخص ننموده است.

هر دو اقدامی که در بالا بدان اشاره کردیم، مهم هستند چراکه گرایش‌ها و اقدامات آینده این کمپانی را روشن می‌کنند. باوجود عرضه موبایل‌های درجه‌یک که تولیدشان روزبه‌روز افزایش پیدا می‌نماید، درخواست برای تراشه‌های حافظه بسیار بالاست.

سازندگان حافظه برای باقی ماندن در بازار، درحال مبارزه و رقابت با یکدیگر هستند و درحال‌حاضر فراهم نمودن محصول دارای محدودیت است. بعضی از شرکت‌های معتبر در زمینه قطعات پیش‌بینی نموده‌اند که در ابتدای سال 2018 تغییراتی به‌وجود خواهد آمد که البته این تحولات، تاثیری بر روی قیمت قطعات نخواهد گذاشت.

امروز کمپانی سامسونگ از سرمایه‌گذاری جدید خود در بخش نمایشگر خبر داد. این غول فناوری در این قسمت حدود 1 میلیارد دلار بر روی صفحه‌نمایش OLED در کشور کره جنوبی سرمایه‌گذاری خواهد نمود.

این کمپانی درحال‌حاضر 90 درصد از بازار مربوط به نمایشگرهای OLED را در اختیار دارد و انتظار می‌رود که تولید این محصول را برای برآورده نمودن این تقاضا، به‌شدت افزایش دهد.

منبع : آی تی رسان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *