جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سامسونگ : تحقیق در زمینه هوش مصنوعی با ساخت ازمایشگاهی در دانشگاه مونترال

 به نظر می رسد کشور کانادا در حال فراهم آوردن بستری فوق العاده برای تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی است و حالا سامسونگ تازه ترین شرکتی است که آزمایشگاهی برای تحقیق در این زمینه در کانادا تاسیس نموده است. این آزمایشگاه که در دانشگاه مونترال واقع شده، به دانشجویان و استادان اجازه می دهد تا با کمپانی کره ای در پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی مانند تکنولوژی ناوبری خودکار، تشخیص تصویر، ترجمه و ربات ها همکاری داشته باشند.

 

تحقیق در زمینه هوش مصنوعی

بر هیچکس پوشیده نیست که سامسونگ می خواهد فعالیت های گسترده تری در زمینه هوش مصنوعی داشته باشد. دستیار بیکسبی همین حالا در برخی اسمارت فون های سامسونگ جای گرفته و در حال باز کردن راه خود به اسپیکرهای هوشمند و حتی لوازم خانگی است. اگر این دستیار به دنبال کسب موفقیت باشد، قطعاً نیازمند پیشرفت هرچه بیشتر طی سال های آتی خواهد بود تا نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

ضمناً با در نظرگیری تلاش های اولیه سامسونگ در حوزه های اتومبیل های خودران و فعالیت های رباتیک، به نظر می رسد که آینده سامسونگ تا حد زیادی به تحقیقات آزمایشگاه های هوش مصنوعی اش وابسته خواهد بود.

در نهایت گفتنی است که سرمایه گذاری 125 میلیون دلاری دولت کانادا روی تحقیقات هوش مصنوعی در کنار سرمایه گذاری های خصوصی، سبب شده جدالی جدی بر سر استعدادهای این کشور به وجود آید. در حال حاضر کمپانی هایی مانند گوگل، اپل، فیسبوک و مایکروسافت در اقصی نقاط این کشور مشغول تحقیق در زمینه هوش مصنوعی هستند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *