جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سامانه‌ مالکان سیم‌کارت

معاون رگولاتوری گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌‌ متخلفان از اطلاعات هویتی افراد برای ثبت‌ غیرمجاز سیم‌کارت‌، سامانه‌ای برای اطلاع مشترکان از سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام آنها آماده شد که اول مهرماه راه‌اندازی می‌شود.

سامانه‌ مالکان سیم‌کارت

غلامرضا داداش‌زاده  از راه‌اندازی سامانه مشاهده و اطلاع از سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام افراد در اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه 94 خبر داد.


معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: تمام اقدامات مربوط به راه‌اندازی این سامانه آماده است و نامگذاری سامانه نیز انجام شده است.
وی توضیح داد: با این سامانه افراد می‌توانند از تمامی سیم‌کارت‌هایی که در تمامی اپراتورها به نام آنها ثبت شده مطلع شوند.
داداش‌زاده گفت: هم اکنون برخی اپراتورها از جمله همراه اول چنین امکانی را برای مشترکان خود فراهم کرده‌اند که مشترک می‌تواند از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامشان در این اپراتور ثبت شده اطلاع یابند، اما سامانه‌ای که توسط رگولاتوری راه‌اندازی خواهد شد مرجع رسمی است و اطلاعات جامع درباره تمام اپراتورها را در بر می‌گیرد.
معاون رگولاتوری تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه علاوه بر از بین رفتن امکان سوءاستفاده از اطلاعات مشترکان برای ثبت سیم کارت، حاکمیت نیز می‌تواند از این امکان برای اقدمات کنترلی به منظور مبارزه با قاچاق مکالمه بهره ببرد.

منبع فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *