جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساعت آفتابی پرینت شده

ساخت ساعت های آفتابی آنالوگ که با استفاده از پرینتر های سه بعدی، پرینت شده اند.انسان ها برای سالیان دراز از وسیله هایی مانند ساعت های آفتابی برای تشخیص زمان توسط خورشید استفاده کرده اند، اما هیچ کس انتظار نداشت که مدل های ارتقا یافته ی این سیستم ها، ارزشمند باشند.

اقدام نوآورانه ی یک مهندس فرانسوی تحت عنوان Mojoptix ، سبب ساخت یک ساعت آفتاب دیجیتال شده که زمان را به صورت دیجیتال در سایه ای که ایجاد می کند، نشان می دهد.

ساعت آفتابی پرینت شده

قانون حاکم بر این دستگاه تا حدودی ساده است:
استفاده از خورشید برای تولید سایه و همچنین ایجاد پیکسل های آنالوگ که به زوایای مشخصی تقسیم شده اند.

همان طور که نزدیک ترین ستاره به ما (خورشید) از آسمان می گذرد، از میان سوراخ هایی که برای نشان دادن آن زمان شبیه هستند، پرتو افشانی می کند بنابراین هنگامی که ساعت 10 صبح است می توانید این زمان را بر روی صفحه ای که در زیر این ساعت آفتابی قرار دارد ببینید.
این سیستم هم مانند هر سیستم دیگری، ضعف ها و محدودیت های خودش را دارد.به طور مثال تنها در ساعات بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر قابل استفاده است. به علاوه تنها می تواند با 20 دقیقه وقفه زمان را نشان دهد.

اگر علاقه مند هستید که یکی از این ساعتهای آفتابی را داشته باشید بسیار خوش شانس هستید، زیرا Mojoptix این ساعتها را در مغازه ی Etsy خود به فروش می رساند.

و از آنجایی که تنها 35 ساعت برای پرینت شدن این دستگاه توسط پرینتر های سه بعدی وقت لازم است، خیلی وقت است که تعداد زیادی از این ساعتها آماده ی فروش هستند.

اگر احیانا در منزلتان یک پرینتر سه بعدی و مقداری وقت اضافه دارید خبر خوبی که می توانیم به شما بدهیم این است که مهندس سازنده ی این وسیله، نقشه ها و اطلاعات این وسیله را در اختیار عموم قرار داده است و می توانید خودتان این وسیله را تولید کنید.

منبع:engadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *