جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساخت هولوگرام سه بعدی

محققان کره ای برای اولین بار در جهان واقعی موفق به ساخت هولوگرام رنگی ۳۶۰ درجه در قالب یک مکعب روبیک شدند.

ساخت هولوگرام سه بعدی

به زودی ممکن است پیامی در قالب یک هولوگرام سه بعدی دریافت کنید. محققان کره ای موفق به ساخت اولین هولوگرام رنگی ۳۶۰ درجه ای در قالب یک مکعب روبیک شناور شده اند. این پروژه که توسط یک کنسرسیوم متشکل از ۱۶ شرکت با نام ETRI انجام گرفته، در صدر آنها کمپانی ال جی است.

این دستگاه، یک صفحه نمایش هولوگرافی تبلت مانند است که به کاربرانش اجازه می دهد از زوایای مختلف آن را مشاهده کنند. این هولوگرام یک هولوگرام حقیقی در جهان واقعی است زیرا هولوگرام های گذشته با استفاده از جلوه های بصری به نظر سه بعدی می رسند اما در واقع دو بعدی بودند.

این پروژه حاصل تلاش دو ساله محققان کره ای است که از سال ۲۰۱۳ میلادی و با هدف توسعه فناوری هولوگرام آغاز شده بود. محققان کره ای برای ساخت هولوگرام از لیزر قدرتمندی که قادر به استفاده از پراش برای ایجاد اشیاء سه بعدی باشد، بهره برده و تداخل رنگی بین لیزر متفاوتی تولید کردند.

اما محدودیت هایی نیز در این فناوری وجود داشت. برای مثال، ابعاد این هولوگرام حدودا ۳ اینچ بوده و فناوری هایی که در آن استفاده شده اند بسیار پیچیده هستند. بدین معنا که احتمالا محصول نهایی این فناوری جدید را نهایتا تا چند سال آینده در منازل خود شاهد خواهیم بود. با این وجود تیم فناوری ETRI امیدوارند تا سال ۲۰۲۱ میلادی بتوانند یک تلویزیون هلوی ۱۰ اینچی را به مرحله تجاری سازی برسانند.

منبع مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *