جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساخت رباتی که بدون نیاز به برق راه میرود

دانشگاه هاروارد موفق به تولید ربات کوچکی شده‌اند که بدون نیاز به برق و باتری و با استفاده از انرژی میدان‌های مغناطیسی اطراف حرکت می‌کند.

 


به گزارش دیجیتال ترندز، این ربات کوچک و کرم مانند که یادآور اشکال اوریگامی است برای حرکت تنها به انرژی میدان های مغناطیسی نیاز دارد که به طور بی سیم دریافت می کند.

پژوهشگران می گویند سهولت تولید این ربات ها و عدم نیاز آنها به باتری ربات های یادشده را در آینده بسیار محبوب خواهد کرد. محققان هم اکنون در تلاش برای یافتن راه هایی به منظور تسهیل تولید و استفاده از این ربات ها هستند.

ربات یاد شده پهن و باریک و پلاستیکی است و از سه بخش کوچک مثلثی تشکیل شده که به یک مثلث مرکزی وصل می شوند که حاوی مدار مجتمع ربات است. مواد فلزی موجود در این بخش برای جذب انرژی و به حرکت درآوردن عضلات ربات به کار گرفته می شوند.

ربات اوریگامی یاد شده قابلیت افزوده شدن بخش های دیگر یا تغییر شکل را دارد و به همین علت می تواند کاربردهای گسترده ای پیدا کند. کنترل حرکات این ربات با استفاده از شدت فرکانس میدان های مغناطیسی خارجی ممکن است. مهم ترین کاربرد این ربات در بخش پزشکی و برای انجام اعمال جراحی پیچیده خواهد بود.

منبع : فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *