جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساخت اسکنر سه بعدی

به‌تازگی یک اسکنر سه‌بعدی طراحی شده است که با اسکن کردن مچ دست کاربران، به سراغ ساخت مچ‌بندهایی می‌رود که به‌صورت کاملا دقیق با ساختار دست او سازگار است.

ساخت اسکنر سه بعدی
فناوری چاپ سه‌بعدی موجب شده است تا بسیاری از ابزارها با فرایند مدرنی از ساخت روبرو شوند ولی مشکل اصلی برای این کار، نیاز به یک نقشه برای طراحی نمونه برای چاپ است.

برای رفع این مشکل، به‌تازگی دانشمندان موفق به طراحی یک اسکنر ویژه شده‌اند که می‌تواند با اسکن سه‌بعدی مچ دست انسان، به نقشه دقیق تمامی برجستگی‌های موجود بر روی مچ دست بپردازد.

به‌این‌ترتیب می‌توان به‌صورت کامل، یک مچ‌بند سازگار با دست هر فرد تولید کرد که کاملا بر روی دست او راحت بوده و از جای خود تکان نخواهد خورد.

البته این ساختار تنها برای نمایش توانایی اولیه این اسکنر است و در آینده می‌توان از این اسکنر برای کاربری‌های پیچیده‌تر و حرفه‌ای‌تری استفاده کرد که می‌توانند منجر به ساخت تجهیزات پیشرفته‌تر با فناوری چاپ سه‌بعدی شود.

ساخت اسکنر سه بعدی

به‌ این‌ ترتیب و به کمک این اسکنر می‌توان انتظار داشت که بتوان نسخه سه‌بعدی مجازی از نمونه برداشت شده را در محیط کامپیوتری به دست آورد و به همین دلیل نیز می‌توان به جزئیات بسیار ریزی دست یافت که می‌تواند تفاوت‌های عمده‌ای در محصول نهایی ایجاد کند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *