جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


زنده ماندن در زمان نابودی دنیا

مطمئنا هیچکس از پایان دنیا خبر ندارد، اما این مسئله باعث نمی‌شود که خودمان را برای بیماری‌های شایع، جنگ هسته‌ای، یا نابودی جامعه متمدن به شکل سنتی آماده نکنیم. خوشبختانه، بازی‌های ویدئویی سالها است که ما را در زمینه زنده ماندن بعد از نابودی دنیا راهنمایی کرده‌اند و چند نکته مهم در این باره وجود دارد که می‌توان هنگام وقوع  این حوادث در دنیای واقعی آنها را به کار گرفت.

زنده ماندن در زمان نابودی دنیا

حال قصد داریم شش نکته مهم در این بازی‌ها را بر اساس ژانری که بازی کرده‌ایم را انتخاب کنیم تا ببینیم چه درس‌هایی را می‌توان از آنها یاد گرفت. نکات بسیاری برای یادگیری وجود دارد پس اگر موافقید چندی از این موارد را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

1) همیشه از همسفر استفاده کنید

همواره علاقه به سناریو با مضمون “سفر در سرزمین‌های متروکه همچون گرگ تنها” وجود دارد اما همیشه وجود یک همراه برای مراقبت از شما بسیار ضروری است. این همراه می‌تواند یک سگ، یک دوست و یا یک بچه باشد که فقط از خودش می‌تواند مراقبت کند. اما داشتن کسی که شما را در مواجهه با تاریکی همراهی کند بسیار اهمیت دارد. این همراه علاوه بر کشتن راه‌زنان، مزدوران و غارتگران، می‌تواند شما را از غم تنهایی رها کند، که این امر شما را به دشمنی همه فن حریف در مقابل دشمنان تبدیل می‌کند البته بستگی دارد آن زمان دنیا چقدر متروکه باشد.

2) پایگاه شخصی تعبیه کنید

اصلا خوب نیست که دائما در حال پرسه زدن و رفت و آمد باشید. بنابراین نیاز دارید در مکانی امن که فقط به شما تعلق خواهد داشت، در سریعترین زمان ممکن پایگاه بسازید. مکانی قابل دفاع که بتوانید آب و مواد خوراکی و هرآنچه که از دنیای وحشی بدست آورده‌اید را در آن نگه دارید. افراد معمولا بعد از یک فاجعه جهانی در مناطق پهناور و وسیع تجمع می‌کنند و شما می‌توانید در این مکان‌ها به جستجو و کاوش بپردازید. اما مراقب باشید…

3) مناطقی که بیش از حد خوب به نظر می‌رسند، احتمالا خوب نیستند

اگرچه پیوستن به گروه‌های بزرگتر وسوسه انگیز به نظر می‌رسند، اما برای اطمینان از آنچه که اعضای آن جامعه درباره خودشان می‌گویند، نیاز است که بررسی‌های بسیار دقیقی انجام دهید. اغلب ممکن است در شهر کوچکی زندگی کنید و متوجه شوید که شهردار آنجا یک ربات جاسوس به شکل انسان است و یا در حومه شهری زندگی کنید که پر از مادران با محبتی باشد که شب‌ها برای شام از گوشت انسانها تغذیه می‌کنند. هر مکانی که بیش از حد عالی به نظر رسید، باید سریعا آن را ترک کنید

4) فرار کردن و قایم شدن هیچ اشکالی ندارد

در حالی که فکر می‌کنید در دنیای از دست رفته و متروکه به فردی جان سخت تبدیل شده‌اید، اهمیتی ندارد که چقدر توانا شده‌اید، در بعضی مواقع قدرت مقابله را نخواهید داشت. بعضی مواقع وسوسه می‌شوید که به دل خطر بزنید و شبیه قهرمانانی بجنگید که در مورد آنها شعر سروده می‌شود. اما در بعضی موارد این کارعاقلانه‌ای نیست. وقتی توانایی مقابله را ندارید، هیچ عیب نیست که نقشه فراری طراحی کنید و زمانی که مقابله با دشمن موجب از پا در آمدنتان خواهد شد، بهتر است خودتان را پنهان کنید. “زنده بمانید و روز دیگری با دشمن بجنگید” شعار جنگ است و در دوره‌ی پس از نابودی دنیا به کارتان می‌اید.

5) وجه رایج را هرچه سریعتر تشخیص دهید

واضح است که پس از سقوط دنیا و از بین رفتن اعداد و ارقام بانکی، اولین چیزی که ارزش خو را از دست می‌دهد پول است. پس وجه رایج و ارزشمند عصر جدید را هرچه سریعترتشخیص دهید و اگر آن را یافتید، می‌توانید از هرکس دیگری ثروتمندتر شوید. شاید شیئی احمقانه اما قابل دسترس باشد، مانند در بطری و یا سوخت به عنوان منبع رو به اتمام برای وسایلی که می‌توانند دنیا را در عصر جدید امن نگه دارند. اما هرچه سریعتر بتوانید آن را تشخیص دهید و پیدا کنید، وضعیتتان بهتر خواهد شد.

6) بیش از حد به خودتان زحمت ندهید

شاید عاقلانه به نظر بیاید که تمام کوله و کیف کمریتان را از وسایل مورد نیاز برای مواجهه با دنیای وحشی پر کنید، اما یقینا کالری و آب زیادی مصرف خواهد کرد. اگر هفت تیر خوبی دارید، احتمالا دیگر نیازی به شات گان بزرگ و سنگین خود نخواهید داشت. یا اگر فکر می کنید که بعضی از قطعات یک مایکروفر به درد می‌خورد، بنابر این آن قطعات  سالم را بردارید و دیگر نیازی نیست کل مایکروفر را با خود حمل کنید. اگر قبل از این اتفاقات برای روز قیامت چیزی احتکار کرده بودید، در این دنیای متروکه دیگر به آنها نیازی نخواهید داشت و این وسایل فقط سرعتتان را پایین خواهند آورد. حالا دوباره می‌توان به اهمیت داشتن یک پایگاه اشاره کرد، جایی که می‌توانید وسایلتان را در آن خالی کنید.

احتمالا چیزهای بیشتری وجود داشت که میشد در این لیست قرار داد، اما اکثرا بستگی به نوع شرایطی دارد که با آن سروکار خواهید داشت مانند یک ویروس، راهزنان، زامبی‌ها، رادیواکتیو، عقرب‌ها و خطرات مختلف دیگر. این شش آیتم مطمئنا برای شروع کافی خواهند بود. و یک مورد دیگر. حتی اگر شرایط در بدترین حالت پیش می‌رفت، هیچوقت امیدتان را از دست ندهید، دنیا التیام پیدا خواهد کرد، شما نیز همینطور و ما به تلاشمان ادامه خواهیم داد.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *