جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رونمایی سامسونگ از چیپست Exynos 9810

سامسونگ بالاخره از اولین چیپست واقعی خود از سری 9 پردازنده های اختصاصی اش با عنوان Exynos 9810 رونمایی کرد. از آن جهت می گوییم واقعی که کمپانی کره ای مدل 8895 به کار رفته در نوت 8 را به عنوان سری 9 معرفی نموده بود.

 

رونمایی سامسونگ از چیپست Exynos 9810

از بحث اعداد و ارقام که بگذریم، از مدت ها قبل شایع شده بود که اگزینوس 9810 قرار است قلب تپنده پرچمداران ۲۰۱۸ سامسونگ یعنی گلکسی S9 و +S9 باشد، اما نگاهی به مشخصات این پردازنده گمانه زنی های پیشین را با تردید مواجه می سازد.

در قدم اول باید گفت که چیپست مذکور باز هم تحت معماری ۱۰ نانومتری تولید خواهد شد. البته بهره مندی از نسل دوم پروسه تولید سبب خواهد شد که در عین مصرف کمتر انرژی شاهد بازده کاری بالاتری نسبت به نمونه های قبلی باشیم.

لازم به یادآوری است که پیش از این اعلام شده بود به احتمال فراوان چیپ مجتمع در نظر گرفته شده برای گلکسی S9 بر پایه معماری ۸ نانومتری تولید شود. همین شایعه در خصوص نسخه آمریکایی آن با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ نیز به گوش می رسد.

به هر حال سامسونگ محصول تازه خود را مجهز به نسل سوم هسته های پردازشی اختصاصی، پردازشگر گرافیکی بهبود یافته و مودم LTE پرسرعت با پشتیبانی از استاندارد 6CA برای نخستین بار کرده است. به لطف این قابلیت جدید مودم به کار رفته در پردازنده مذکور می تواند تا حداکثر سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی نماید. این یعنی آماده بودن چیپست Exynos 9810 برای ورود به عصر 5G.

پیش تر گفتیم که بعید است چیپ مذکور در پرچمدار بعدی سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد، اما همچنان احتمال آن وجود دارد که شرکت کره ای در آینده نسخه ای دیگر از این سخت افزار را بر مبنای معماری ۸ و یا حتی ۷ نانومتری معرفی کند. در ماه های آینده بیشتر در این باره خواهیم شنید.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *